باید به شهرداری زمان داد تا اقداماتش به ثمر بنشیند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: فارغ از اجرای پروژه‌های عمرانی، همین که شهرداری با وجود هزینه‌های هنگفت، نگهداشت شهر را به خوبی و مدیریت شده انجام می‌دهد، موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با تأکید بر اینکه هزینه‌های اداره شهر برای شهرداری بالاست، اظهار کرد: این دولت در توسعه زیرساخت‌ها تلاش می‌کند؛ به طوریکه وزارت کشور اقدام تلفیقی مثبتی انجام داد و قرارداد تأمین ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس پس از ۱۱ سال منعقد شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ۸ سال دولت قبل هیچ اتوبوسی وارد ناوگان شهری نشد، خاطرنشان کرد: مجلس با افزایش سهم شهرداری‌ها از ارزش افزوده از سه به چهار درصد و همچنین اختصاص ۱۰ درصد از ارزش افزوده به سازمان شهرداری ها و دهیاری ها قدم اول را در حمایت از مدیریت شهری برداشت.

وی با اعلام اینکه دولت نیز برای تأمین اتوبوس اقدامی جهادی انجام داد، یادآور شد: این اتوبوس‌ها در یک یا دو سال آینده تأمین می‌شود که در حال حاضر نیز بخشی از آن در حال تأمین است؛ انتظار ما از تولیدکنندگان داخلی این است که اتفاق ناخوشایندی که در تولید خودروهای سبک افتاد در کیفیت و قیمت خودروهای سنگین تکرار نکنند.

یوسفی تأکید کرد: شهرداری‌ها به صورت عام مقصر این نیستند که در بازه زمانی ۱۵ ساله قیمت یک اتوبوس از ۱۰۰ میلیون تومان به پنج میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش تورم، حقوق و دستمزد و افزایش قیمت مصالح خاطرنشان کرد: در طول سال های اخیر قیمت آسفالت و قیر افزایش قابل توجهی داشته و این موارد، هزینه هایی است که به شهرها تحمیل می شود؛ با این وجود عملکرد شهرداری تهران با تمام چالش‌های موجود که می‌توانست شهر را با بحران روبه رو کند، در نگهداشت شهر نیز موفقیت‌آمیز محسوب می شود تا چه برسد به اجرای پروژه‌های عمرانی.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز امیدواری از تداوم همدلی بین مجلس، دولت و مدیریت شهری گفت: ما باید نگاه به شهرداری‌ها را تغییر دهیم؛ پروژه‌های شهرداری به هیچ عنوان قابل مقایسه با پروژه‌های دولت نیست و باید بدانیم که اداره شهر هزینه زیادی می خواهد و دولت باید بیش از این به شهرداری‌ها کمک کند.

وی تأکید کرد: نگهداشت شهر از سوی شهرداری تهران با همین هزینه ها، کار بزرگی است و باید منتظر باشیم اقداماتی که آغاز شده نیز به سرانجام برسد.  

انتهای پیام/

۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 28984

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =