تمرین آمادگی دانش‌آموزان همزمان با برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری تمرین آمادگی در برابر زلزله در مدارس مناطق ۲۲ گانه شهر تهران همزمان با تمرین سراسری زلزله در مدارس پایتخت خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مجید آرون در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین تمرین سراسری زلزله و ایمنی با محوریت مدرسه ایمن، جامعه تاب آور در مدرسه منتخب منطقه ۱۱ گفت: تمرین آمادگی به منظور افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مواجهه با زمین لرزه، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های ایمنی ومقاوم سازی و نیز برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده های طبیعی و کاهش تلفات ناشی از زلزله با مشارکت گروه های داوطلب واکنش اضطراری محلات (دوام)برگزار شد.

وی افزود: پیشگیری از آسیب‌ها و بلایای طبیعی در کنار احراز آمادگی لازم جهت مواجهه با حوادث احتمالی  از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که کشور ما جزء کشورهای حادثه خیر در جهان به شمار آمده و این مهم می تواند در میزان کاهش خطر نقش بسزایی داشته باشد.

به گفته وی: ۱۰۰۰۰ دانش آموز در تمام مقاطع تحصیلی ساعت  ۱۰:۳۰ صبح امروز همزمان با شنیدن صدای زنگ زلزله در نقاط امن پناه گیری کردند.
 

۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 29091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =