پرستاران منطقه ۱۰ مورد تجلیل قرار گرفتند

سالروز ولادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار با حضور شهردار منطقه ۱۰، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و عضو شورای اسلامی شهر تهران در مجتمع شهید «حبیب غنی‌پور» برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «مهدی اخ الصنایع» با تبریک روز پرستار و گرامیداشت شهدای سلامت گفت: خانم نجفی، عضو شورای شهر تهران خود از اعضای کادر درمان و سلامت بودند. از جمله فعالیت‌های درخشان ایشان آن است که در دوران کرونا، جزو کادر درمان بودند و اکنون نیز به عنوان نماینده جامعه سلامت و پرستاران در شورای اسلامی شهر تهران حضور دارند.

وی با بیان اینکه زیباترین روزی که می توانست به نام روز پرستار نامگذاری شود، سالروز ولادت حضرت زینب (س) است، اظهار داشت: ما وقتی نام حضرت زینب (س) را می‌شنویم؛ برایمان یادآور این است که ایشان در دوران کودکی پرستار پدر، در دوران جوانی پرستار برادران و در واقعه کربلا، پرستار شهدا و جانبازان آن واقعه بودند و با اقتدار نهضت عاشورا را زنده نگه داشتند.

شهردار دیار مهر و ایمان با بیان اینکه پرستاران امروز در مراکز درمانی از زندگی و جان خویش می‌گذرند و رابط میان پزشک و بیمار هستند، تصریح کرد: مهمترین دوره درمان آن است که بیمار در بیمارستان حضور دارد و پرستاران از این بیمار نگهداری و مراقبت می‌کنند تا بیمار با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شود.

اخ الصنایع با اشاره به حضور هفت بیمارستان و یک مجموعه درمانی متعلق به شرکت سالم در منطقه ۱۰ خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری وظیفه خود می‌داند خدمتگزار خوبی برای پرستاران حاضر در مراکز درمانی منطقه ۱۰ باشد و بتوانیم بخشی از دغدغه‌ها و مشکلاتشان را پاسخ داده و از امکاناتی که در اختیار شهرداری است، برای استفاده آن ها قرار دهیم.

شهردار منطقه در این راستا، به معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه دستور داد تا مجموعه‌ای فرهنگی و ورزشی را در اختیار کادر درمانی و پرستاران برای استفاده رایگان قرار دهد که در این چارچوب، «اسماعیل عربلو» معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در این مراسم اعلام کرد که پرستاران می‌توانند روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ از استخر مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانوی منطقه ۱۰ با ارائه کارت شناسایی استفاده کنند.

«سوده نجفی» عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم ابراز داشت: یکی از بزرگترین افتخارات من این است که پرستار هستم. پرستاران در دو سال اخیر نشان دادند که چگونه از جان خود گذشتند و آنها از جان و دل از بیماران خود مراقبت می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه پرستاران صحنه جهاد را در دوران کرونا تغییر دادند، بیان کرد: کادر درمان و پرستاران ما در دوران کرونا از جان خویش گذشتند و مقاومت بسیاری در برابر کرونا داشتند. ما شهدای زیادی را از سوی کادر درمان تقدیم کردند که همیشه راهشان پرفتوح است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه با مشکلات و مسائل جامعه پرستاران از نزدیک آشنا است، یادآور شد: در این مدت با نظام پرستاری در ارتباط هستیم و مسائل و مشکلاتشان را احصا کردیم. بخشی از مشکلات آنها ملی است و برخی از مسائل‌شان نیز به مدیریت شهری بازمی‌گردد. آنچه در توان مدیریت شهری باشد، ما آن را انجام می‌دهیم.

نجفی با بیان اینکه خیابان‌هایی به نام شهدای مدافع سلامت نامگذاری شده‌اند، عنوان کرد: از دوستان شهرداران مناطق نیز خواستیم تسهیلات ویژه‌ای را برای پرستاران در اختیار قرار دهند که امروز شهردار منطقه ۱۰ چنین دستوری را دادند.

در پایان این مراسم که با اجرای موسیقی و برنامه‌های شاد همراه بود، از ۷۰ نفر از پرستاران و کادر درمانی سطح منطقه، همسران جانبازان، مادران شهدا و مادران افراد دارای معلولیت تقدیر به عمل آمد.

پرستاران منطقه ۱۰ مورد تجلیل قرار گرفتند

پرستاران منطقه ۱۰ مورد تجلیل قرار گرفتند

پرستاران منطقه ۱۰ مورد تجلیل قرار گرفتند

پرستاران منطقه ۱۰ مورد تجلیل قرار گرفتند

پرستاران منطقه ۱۰ مورد تجلیل قرار گرفتند

پرستاران منطقه ۱۰ مورد تجلیل قرار گرفتند

پرستاران منطقه ۱۰ مورد تجلیل قرار گرفتند

پرستاران منطقه ۱۰ مورد تجلیل قرار گرفتند

پرستاران منطقه ۱۰ مورد تجلیل قرار گرفتند

۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 29106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =