برداشت زعفران از بوستان شقایق مهر

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه۲ گفت: شیوه‌های کاشت و تکثیر زعفران برای نخستین بار در مرکز تحقیقات گل و گیاه شقایق به شهروندان آموزش داده می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، محسن مجدآبادی گفت: با توجه به کاشت زعفران در مزرعه مرکز تحقیقات گل و گیاه شقایق و برداشت نخستین محصول و استقبال شهروندان برای آشنایی با شیوه کاشت این گیاه، پیش‌بینی شد تا نخستین دوره آموزشی برگزار شود.

وی ادامه داد: نخستین دوره آموزشی در ۲ جلسه روزهای ۱۳ و ۲۰ آذرماه درباره نحوه کاشت و تکثیر زعفران در خانه و باغچه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌ها می‌توانند ساعت ۹:۳۰ به مرکز تحقیقات گل و گیاه شقایق در بوستان شقایق مهر محله سعادت‌آباد مراجعه کنند.

رئیس اداره فضای سبز  منطقه با بیان اینکه امکان کاشت زعفران از آذر تا خرداد ماه فراهم است، افزود: با یادگیری شیوه کاشت و تکثیر و تهیه پیازچه زعفران شهروندان می‌توانند این گیاه را در ساختمان‌های کوچک و آپارتمان و داخل جعبه هم پرورش دهند.

مجدآبادی درباره کاشت زعفران در مزرعه خانوادگی بوستان شقایق مهر هم گفت: وسعت این باغچه به ۱۰‌مترمربع می‌رسد و به تازگی نخستین محصول زعفران از آن برداشت شده است و در آینده هم این روند ادامه دارد.

مرکز تحقیقات گل و گیاه شقایق در محله سعادت‌آباد، بالاتر از میدان طهرانی مقدم، خیابان عبقری، داخل بوستان شقایق مهر قرار دارد.

انتهای پیام

۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 29109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =