پروژه‌های مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی پایتخت به بهره‌برداری رسید

در پانزدهمین شنبه امید و افتخار، پروژه مناسب‌سازی بوستان باغ سبزی و باغ نظر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار شهر، همزمان با پانزدهمین شنبه امید و افتخار، آیین بهره‌برداری از پروژه‌های مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی شهر تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورا، مهدی بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران، حمیدرضا صارمی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در کنار دیگر مدیران شهری، اصحاب رسانه و جمعی از معلولین برگزار شد.

در این مراسم بوستان تخصصی مادر و کودک باغ نظر به دست مادر شهید عارف فرزانی افتتاح شد. این بوستان که در هشتمین قرار خدمت شهردار تهران در ۳۰ دی ماه سال ۱۴۰۰ به عنوان نخستین بوستان مادر و کودک شهر تهران مورد کلنگ‌زنی قرار گرفت، ۶۶۲۶ مترمربع مساحت دارد، با همکاری مشترک شهرداری منطقه ۱۰ و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران مورد بهسازی و مناسب سازی برای معلولان قرار گرفته است.

این بوستان، از امکاناتی نظیر ایستگاه تندرستی بزرگسالان، اتاق مادر و کودک، زمین بازی کودکان، سرویس بهداشتی، نمازخانه، سفره‌انداز، مسیر تندرستی برخوردار است و ضمن مناسب‌سازی برای بهره‌برداری معلولین، وسایل مختص به کم‌توانان و نابینایان نظیر وسایل ورزشی، نیمکت و ایستگاه تندرستی برای استفاده از سوی این قشر از جامعه را دارا است.

احداث این بوستان در محله هفت چنار، باعث ارتقای کیفیت زندگی و رونق گردشگری و اکوتوریسم در جهت سالم‌سازی هوای شهر خواهد شد. گونه‌های گیاهی کاشته شده در این بوستان شامل زیتون تلخ، توت، توری، یاس هلندی تیژ و قیچی خورده، انارگل، یاس هلندی جنگلی، شمشاد سبز و ابلق، شمشاد قیچی خورده، زرشک قرمز، انواع رز و بوته دائمی هستند.

علاوه بر افتتاح بوستان مادر و کودک باغ نظر، دو ملک دیگر نیز در منطقه ۱۰ برای احداث بوستان در دست تملک قرار دارد که تا اوایل سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

علاوه بر باغ نظر، مناسب‌سازی بوستان باغ سبزی در پانزدهمین شنبه امید و افتخار به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است؛ در این مراسم نمایندگان جامعه معلولان به بیان دغدغه‌ها و درخواست‌های خود پرداخته و از شهردار تهران برای اجرای طرح مناسب‌سازی فضاهای عمومی تقدیر کردند.

انتهای پیام/

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 29153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =