اهتمام مدیریت شهری جدید بر مناسب‌سازی شهر و توسعه عادلانه فضای سبز است

شهردار تهران با بیان اینکه مناسب‌سازی ۱۱۷ بوستان در دستور کار قرار داشته است، گفت: مناسب‌سازی ۵۳ بوستان در تهران انجام شده و تا پایان سال باقی ۱۱۷ بوستان مناسب‌سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی شهر تهران با بیان اینکه مناسب‌سازی برای معلولان افتخاری برای شهرداران مناطق است، اظهار کرد: امیدواریم این مسیر پرشتاب‌تر از گذشته طی شود و بتوانیم در خدمت معلولان و جانبازان باشیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه اهتمام مدیریت شهری جدید بر مناسب سازی شهر تهران است، یادآور شد: ایجاد آرامش و آسایش در تهران مورد توجه شورا و شهرداری بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۲۷ بوستان تا قبل از این دوره مناسب سازی شده بود، اما در این مدت تا امروز مناسب سازی۵۳ بوستان به اتمام رسیده و ۶۴ بوستان هم تا پایان سال به معلولین تقدیم خواهد شد، خاطرنشان کرد: اهتمام و وظیفه و تکلیفی بر عهده ماست و خود را مخاطب اولیه نیاز به مناسب سازی ساختمان ها قرار داده ایم و ساختمان های شهرداری و سپس ساختمان های خصوصی را دنبال می کنیم.

زاکانی با تاکید بر توجه به کیفیت زندگی شهروندان گفت: اهتمام داریم که زندگی در تهران کیفیت داشته باشد. در همین مسیر ۲ بوستان مناسب سازی شده را امروز افتتاح کردیم. یکی از پارک ها با عنوان باغ نظر با بیش از ۶ هزار متر مربع در این دوره تملک و اجرا شد که ۹۰ میلیارد تومان به آن اختصاص یافت. باغ سبزی نیز ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت دارد و بخشی دیگر نیز تملک و به مجموعه اضافه خواهد شد.

وی افزود: تلاش ما بر این است که در راستای رفع معضل آلودگی هوا و رفع مشکل کمبود فضاهای فراغت، گام برداشته شود. سال قبل فضای باغ سبزی، فضای خالی و مخروبه ای بود که اکنون به فضای سبز تبدیل شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه کل تهران در زمان انقلاب ۷۲ پارک داشت که تاکنون به سه هزار و ۳۵۳ پارک رسیده است، یادآور شد: امروز فضای سبز پیرامونی شهر تهران ۵۳ هزار هکتار است اما هنوز راضی نیستیم. با اینکه سرانه ۱۶ متر و ۶۰ سانتی متر مربعی قابل تقدیر است. البته توجه عادلانه به فضای سبز هم برای ما موضوعیت دارد. کمترین سرانه فضای سبز اکنون متعلق به منطقه ۱۰ است که امروز باغ نظر در راستای افزایش سرانه در این منطقه افتتاح شد.

وی تاکید کرد: این اهتمام برای مناسب سازی از وظایف ماست؛ امیدواریم بتوانیم در هر شنبه‌ امید و افتخار  لبخندی بر لبان مردم بنشانیم.

انتهای پیام/

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 29168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =