تعیین تکلیف حریم راه آهن موضوعی فراتر از شهرداری است/  رفع مشکل در گرو تصویب دولت

شهردار تهران گفت: در جریان اغتشاشات اخیر، به تاسیسات شهری ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه آیین بهره‌برداری از پروژه‌های مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا قبل از این دوره مدیریت شهری کلا ۱۲۷ بوستان مناسب سازی شده بود اما در این یک سال و سه ماه مناسب‌سازی ۱۱۷ بوستان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۵۳ بوستان مناسب سازی شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه منطقه ۱۰ کمترین سرانه فضای سبز را دارد، یادآور شد: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضا در این منطقه در دوره جدید مدیریت شهری تملک و بوستان در آن اجرا شد. فاز اول پارک منطقه ۱۷ نیز در ۱۷ هزار مترمربع افتتاح شد و فاز دوم در ۹ هزار متر مربع به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین تصریح کرد: امروز از قدرالسهم پیش‌بینی شده خود بیشتر مناسب‌سازی انجام داده ایم و امیدواریم بتوانیم مناسب‌سازی بیشتری را هم انجام دهیم. هر منطقه مکلف شد ۲۰۰ کیلومتر مناسب‌سازی را جبران کند.

زاکانی با بیان اینکه در کمیسیون ماده ۱۰۰ تخلفاتی که مرتبط با آسایش معلولین است به جرائم ختم نمی شود، خاطرنشان کرد: این تخلفات منجر به بازسازی خواهد شد و به جریمه منتهی نمی شود. دستورالعمل مناسب سازی ساختمان‌ها وجود دارد و افراد ملزم به اجرا هستند. در مواردی که انجام نمی‌شود جریمه لحاظ نخواهد شد بلکه مناسب‌سازی می شود.

وی با اعلام اینکه اغتشاشات اخیر ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به تاسیسات شهری به دنبال داشت، گفت: مساله مهم تر از این خسارات، آسیبی است که به پاکبانان، رانندگان، آتش نشانان و ... وارد شده است؛ درواقع آنچه برای ما آزاردهنده است تعرض به انتظامات مترو، آتش‌نشانان و پاکبانان است.

شهردار تهران با بیان اینکه تعیین تکلیف حریم راه آهن در منطقه ۱۷ موضوعی فراتر از شهرداری است، یادآور شد: باید رفع این مشکل در دولت تصویب شود. ما مساله را از طریق وزارت راه و شهرسازی دنبال می کنیم که این مساله برطرف شود.

انتهای پیام/

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 29171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =