عرضه بی‌واسطه عسل طبیعی در جشنواره «صد دانه یاقوت»

یک تولیدکننده عسل بیان کرد: زنبورداری و تولید عسل کار بسیار سختی است که نیاز به تجربه، مهارت و دانش بالایی دارد.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مهران محمدی، تولیدکننده عسل و از غرفه‌داران یازدهمین جشنواره «صد دانه یاقوت» عنوان کرد: عسل گون و آویشن، دو گونه عسل است که ما تولید و در این جشنواره به دست مصرف‌کننده می‌رسانیم. این دو عسل، در صورت طبیعی بودن خواص بسیار زیادی در درمان بیماری‌ها و سلامتی دارد.
وی افزود: ۳۵ سال فروشنده عسل بودم و از ۲۵ سال پیش تا کنون تولیدکننده عسل هستم. زنبورداری و تولید عسل کار بسیار سختی است که نیاز به تجربه، مهارت و دانش بالایی دارد.


وی با بیان اینکه عسل آویشن یکی از انواع عسل‌های تک گله است که از گل نعنائی آویشن تهیه می‌شود، گفت: این عسل مانند گیاه مولدش دارای رایحه است و بوی خاص و طعمی بی‌نظیر دارد. این عسل، آنتی اکسیدان‌های قوی و مواد ضد باکتری دارد و از بین برنده سرفه، اکسپکتورانت است و مواد انرژی‌بخش آزاد می‌کند و در مجموع افزایش ایمنی و سلامتی بدن را به دنبال دارد. عسل خام، دست نخورده و تصفیه نشده سالم‌ترین است چون همه اجزای مفید آن دست نخورده هستند.
این تولیدکننده درباره خواص عسل گون بیان کرد: عسل گون یکی از محصولات فوق العاده است که برای بسیاری از بیماری‌ها از جمله مشکلات گوارشی عالی عمل می‌کند. این عسل به دلیل ساکارز پایین برای افرادی که دچار قندخون بالا هستند بسیار توصیه شده است. همچنین وجود اسید فرمیک در این عسل باعث شده که برای درمان دردهای مفصلی و استخوانی نتیجه خوبی از خود نشان دهد.
محمدی با بیان اینکه امسال اولین سالی است که در جشنواره «صد دانه یاقوت» حضور دارد، اظهار کرد: خوشبختانه این جشنواره جایگاه خوبی در میان مردم دارد و خوشخالم این فرصت را دارم که عسل‌های طبیعی را بدون واسطه و با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده می‌رسانم. برنامه‌های فرهنگی، تنوع محصولات، حضور غرفه‌داران از شهرهای مختلف از جمله عواملی است که فضای جشنواره را خاص و ممتاز کرده است.
وی ادامه داد: شناخت عسل طبیعی و با کیفیت، نیاز به تخصص بالایی دارد و بسیار سخت است، همانگونه که تولید آن نیز نیازمند تخصص و مهارت و تجربه بالا است. فضای جشنواره این امکان را به تولیدکننده می‌دهد تا محصولات خودشان را به مردم معرفی و عرضه کنند و قطعا با رضایت مشتری، فروش محصول هم بالاتر می‌رود. من همواره سعی کرده‌ام بهترین کیفیت را با بهترین قیمت در اختیار مردم قرار بدهم. از ابتدای امسال، قیمت این دو گونه عسل را ثابت نگه داشته‌ام و همین امر به علاوه عسل با کیفیت باعث اعتماد خریدار شده و در طی این سال‌ها مشتریان زیادی از شهرهای مختف داشته‌ و دارم.


لازم به ذکر است یازدهمین جشنواره «صد دانه یاقوت» از ۲۸ تا ۱۳آذرماه از ساعت ۹ الی ۲۱ در فرهنگسراهای اشراق، ولا، خاوران و بهمن در حال برگزاری است.

انتهای پیام 

۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 29213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =