جشنواره «صد دانه یاقوت» محلی برای عرضه انار با قیمت پایین و کیفیت بالا است

یک باغدار نمونه می‌گوید: جشنواره «صد دانه یاقوت» با برگزاری حرفه‌ای در سال‌های گذشته، جایگاه مهمی در میان مردم دارد و هر ساله استقبال از آن بالا است. امسال هم این جشنواره ضمن عرضه انار و محصولات دیگر، به صورت مستقیم و با قیمت بسیار مناسب به مردم، در جهت فرهنگ‌سازی و برنامه‌های فرهنگی موثر و خوب عمل می‌کند.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، رضا یوزباشی، باغدار نمونه و یکی از غرفه‌داران یازدهمین جشنواره «صد دانه یاقوت» در فرهنگسرای اشراق می‌گوید: انار ساوه یکی از بهترین نوع انار به لحاظ کیفیت است که در این جشنواره به مردم عرضه می‌شود. انار ساوه که زبانزد خاص و عام است، پر از مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت بدن است. آنتی‌اکسیدان‌های مختلف در آنها از قلب محافظت و از بیماری سرطان جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: خواص انار از زمان‌های قدیم ثبت شده است زیرا به دلیل ویژگی‌های پزشکی آن شهرت بسیار زیادی داشته است. این میوه در درمان دیابت، فشار خون بالا، سرطان پروستات، سرطان روده، بیماری‌های قلبی عروقی، کبد چرب، سنگ کلیه و ... کاربرد بالایی دارد.

این باغدار نمونه درباره حضور خود در جشنواره «صد دانه یاقوت»، ضمن تاکید بر اهمیت و شاخص بودن این جشنواره عنوان کرد: خوشبختانه این جشنواره با برگزاری حرفه‌ای در سال‌های گذشته، جایگاه مهمی در میان مردم دارد و هر ساله استقبال از آن بالا است. امسال هم این جشنواره ضمن عرضه انار و محصولات دیگر، به صورت مستقیم و با قیمت بسیار مناسب به مردم، در جهت فرهنگ‌سازی و برنامه‌های فرهنگی موثر و خوب عمل می‌کند. به طور کلی جشنواره «صد دانه یاقوت» محلی برای عرضه انار با قیمت پایین و کیفیت بالا است.

یوزباشی تاکید کرد: در جشنواره «صد دانه یاقوت»، محصولات بی‌واسطه عرض می‌شود و واسطه‌ای در کار نیست و به همین دلیل مردم انار باکیفیت و مرغوب را با پایین‌ترین قیمت می‌توانند خریداری کنند. ما هم انار را مستقیم از باغ به این جشنواره عرضه کرده‌ایم.

رضا یوزباشی با بیان اینکه انار ساوه از جمله محصولات مهم و شناخته شده استان مرکزی در سطح کشور و بین‌المللی به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: متاسفانه وجود دلالان در این بازار ضرر زیادی به باغداران وارد کرده که نیازمند توجه ویژه مسئولان کشور است. این دلالان، زحمات یک ساله باغداران را که با مشکلات بسیاری سعی در تولید محصولی با کیفیت دارند را به باد می‌دهند. متاسفانه این عامل ضرر زیادی به باغداران وارد کرده و امیدواریم این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام 


یازدهمین جشنواره «صد دانه یاقوت» از ۲۸ تا ۱۳ آذرماه از ساعت ۹ الی ۲۱ در فرهنگسراهای اشراق، ولا، خاوران و بهمن دایر است.

۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 29221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =