بررسی نحوه مشارکت افراد توان‌یاب در مدیریت بحران

نشست مشترک رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با جمعی از فعالان گروه‌های مردمی رسیدگی به امور افراد دارای معلولیت همزمان با روز جهانی افراد توان‌یاب در سازمان برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در نشستی که با هدف تجلیل از تلاش و زحمات گروه‌های داوطلب مردمی و نیز بررسی وضعیت افراد توان‌یاب در زمان وقوع بحران‌های طبیعی برگزار شد، علی نصیری رئیس سازمان با بیان این که نگاه ما به مشارکت اجتماعی و استفاده از توان گروه‌های داوطلب به هیچ عنوان نگاهی نمادین نیست، یادآور شد: می‌خواهیم ضمن آشنایی با توان همدیگر برای راه‌اندازی گروه‌های داوطلب تخصصی مدیریت بحران برنامه‌ریزی کنیم. در این برنامه‌ریزی باید به جایگاه افراد توان‌یاب در مراحل مختلف چرخه مدیریت بحران توجه می‌کنیم تا وظایف همدیگر را مشخص کنیم.

وی افزود:  ما ممکن است با دغدغه‌های شما به صورت کامل آشنایی نداشته باشیم و در نتیجه برای افزایش آشنایی نیازمند تعامل بیشتر هستیم تا از ظرفیت شما نیز بتوانیم استفاده کنیم.

وی در ادامه به تشریح وظایف سازمان، اقدامات انجام گرفته در زمینه مدیریت بحران، ساختار مدیریتی آن، کارکرد مرکز عملیات اضطراری در شهر تهران و سامانه‌های به کار رفته در این مرکز پرداخت.

در ادامه این نشست، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به پرسش‌های حاضران در خصوص وضعیت مدیریت بحران در شهر تهران، نحوه استفاده از افراد دارای معلولیت و برنامه‌های سازمان در خصوص رفع دغدغه‌های این افراد در چرخه مدیریت بحران پاسخ گفت.

تولید محتوای آموزشی ویژه افراد توان‌یاب، توجه به نیازهای افراد توان‌یاب در استانداردهای طراحی پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق 22گانه ، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای این افراد و راه‌اندازی کمیته‌ تخصصی ویژه افراد آسیب‌پذیر بخشی از مصوبات این جلسه بود.

در پایان این نشست مشترک، از زحمات دبیران سمن‌ها در این حوزه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام 

۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 29252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =