حمایت و پشتیبانی از هیئات مذهبی، مساجد و بقاع متبرکه در منطقه ۱۲

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ از انجام اقدامات حمایتی و پشتیبانی از هیئات مذهبی، مساجد و بقاع متبرکه سطح منطقه برای برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، سیدامیرحسین ساداتی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه گفت: این معاونت به منظور عمل به مأموریت‌های خود در حوزه پشتیبانی از مراسم عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام)‌، اقداماتی حمایتی برای برگزاری هرچه‌بهتر و باشکوه‌تر این برنامه‌های مذهبی در دستور کار قرار می‌دهد.

وی با اشاره به قرارگرفتن در آستانه ایام سوگواری فاطمیه افزود: ضمن آرزوی قبولی سوگواری‌ها برای عزاداران بی‌بی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها)، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲ اقدام به مساعدت به هیئات مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه سطح منطقه کرده؛ از جمله این اقدامات، تبلیغات محیطی در قالب نصب بنرهای پرتابلی، مساعدت در فضاسازی و سیاه‌پوش‌کردن سطح منطقه، توزیع محصولات فرهنگی متناسب با این ایام و... بوده است.

منطقه ۱۲ پایتخت به عنوان قلب تاریخی طهران، دارای بیش از ۲۰۰ مسجد، حسینیه‌های اصیل و قدیمی نظیر حسینیه سادات اخوی، حسینیه همدانی‌ها و... بقاع متبرکه نظیر آستان مطهر امامزادگان یحیی و محمد (علیه‌السلام)، امامزاده زید (علیه‌السلام)، امامزاده سیدنصرالدین و... دفاتر مراجع عالی‌قدر تقلید، حوزه‌های علمیه و اماکن مذهبی دیگر نظیر میدان آیینی امام حسین (علیه‌السلام)، همواره از مراکز مهم برگزاری مراسم و برنامه‌های مذهبی در شهر تهران بوده و اکنون هم در حال آماده‌شدن برای ایام سوگواری فاطمیه است.

انتهای پیام/

۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 29317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =