آماده‌سازی برای بحران، نیازمند مانورهای همزمان منطقه و استان معین است

شهردار منطقه هشت سنجش میزان آمادگی استان های معین و چالش های مناطق در زمان بحران را منوط به اجرای مانورها و عملیات های اجرایی مشترک دانست و خواستار پرهیز از برگزاری جلسات متعدد دور میزی و پرداختن به موضوعات تئوری در این حوزه شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه هشت شهرداری تهران؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه ، صبح دوشنبه  ١٤ آذر ١٤٠١در جلسه هماهنگی مدیریت بحران این منطقه و خراسان جنوبی به عنوان استان معین بر ضرورت خروج جلسات اینگونه از حالت تئوریک، گفت: ما این آمادگی را داریم تا جلسات بعدی را در میدان و خارج از فضای دورمیزی برگزار کنیم.

تنهایی هدف از برگزاری این جلسه را معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه در شرایط بحرانی دانست و افزود: بهسازی ها، توسعه تجهیزات و تاسیسات و مراکز خدمت رسانی از مواردی است که برای اطلاع استان معین معرفی و نمایش خواهد داده شد.

وی بر ضرورت عملیاتی شدن جلسات منطقه و استان معین تاکید و خاطرنشان کرد: آسیب شناسی سیستم مدیریت بحران هم در همین اجراها و عملیات ها امکان پذیر است، نقاط قوت و ضعف در عملیات های میدانی مشخص می شود و آمادگی استان معین هم در این فرآیند قابل آزمون است.

شهردار منطقه هشت تاکید کرد: تهیه کتابچه در منطقه متناسب با نیازمندی های بحران، شناسایی نقاط خطرساز و دارای اهمیت،  زیرساخت ها ومکان های مرتبط با زمان بحران و هنگام حادثه ، حتما در دستور کار منطقه قرار خواهد گرفت.

خلاء هماهنگی بین دستگاه های مرتبط

حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران تهران با اشاره به خلاء تعامل بین دستگاه هایی که نقش سازنده در مواقع بحرانی دارند ، گفت: با توجه به اهمیت ویژه تعامل بین اجزاء خدمت رسان باید بر اساس تکالیف مطرح در قانون مدیریت بحران  و ماده ١٤ که تکالیف تمامی دستگاه ها مشخص شده است، قبل، حین و بعد از بحران اقدامات انجام شود.

یزدی مهر با اشاره به بروز بحران و شناخت کامل از نقاط بحرانی و خطرزای شهر تهران، تصریح کرد: در بافت ویژه تهران و به طور اخص منطقه هشت باید مطالعاتی صورت بگیرد تا خراسان جنوبی به عنوان استان معین بتواند خدمات متناسب با نیاز منطقه را ارائه دهد.

وی میزان آگاهی منطقه از نیازها و شرایط خود در زمان بحران را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: تاب آوری، نقش آگاهی مردم در حوزه آمادگی ، اجرای مانور در شهرستان معین و شهرستان مربوطه و احصای میزان خطر پذیری گسل‌ها از دیگر مواردی هستند که برای آمادگی در شرایط بحران ضروری است.

امکانات استان معین متناسب با منطقه تامین شود

در ادامه این جلسه محمدعلی آخوندی مدیرکل بحران استان خراسان جنوبی با اشاره به روزجهانی داوطلب گفت: مانورهای عملیاتی و اجرایی باید طوری برنامه ریزی شود که در زمان بحران دچار مشکل نشویم.

او با بیان اینکه استان معین باید به تجهیزاتی که در منطقه نیاز است؛ مجهز شود، تصریح کرد: این امکان وجود دارد که این تجهیزات در استان معین کاربردی نداشته باشد ولی بنا به نیاز منطقه باید این امکانات در استان معین وجود داشته باشد و تقویت شود.

آخوندی افزود: برای محقق شدن این مهم استان معین باید آشنایی بیشتر و کاملی نسبت به نیازهای منطقه پیدا کند و همچنین بانک اطلاعات استان معین درباره منطقه تکمیل شود.

انتهای پیام 

۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 29327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =