بدون هیاهو با فساد مبارزه می‌کنیم/ اینترنشنال بلندگوی ایجاد آشوب در کشور است

شهردار پایتخت گفت: در شهرداری بدون هیاهو با فساد مبارزه می‌کنیم؛ ناامید کردن کافی است و من باید اقدام کنم و نباید فریاد بکشم؛ شما نیز از من اقدام بخواهید.

به گزارش خبرنگار شهر، روز سه شنبه -۱۵ آذر ۱۴۰۱- علیرضا زاکانی به مناسبت روز دانشجو به دانشگاه صنعتی شریف رفت و در نشست «پرسش و پاسخ دانشجویان» شرکت کرد.

شهردار تهران پس از استماع سخنان دانشجویان بیان کرد: آمریکا از این حسرت شب و روز می‌سوزد که نمی‌تواند ضربه‌ای که می‌خواهد را به ما بزند، البته بارها ضربه خوردیم، اما دوباره قوی‌تر از قبل بلند شده‌ایم. امروز چه شده است که دشمن بدون هیچ ابایی می‌گوید که می‌خواهد ایران را تجزیه کند و نمی‌خواهد هیچ پیشرفتی در ایران رخ دهد. این دشمن تلاش می‌کند که  علیه ملت ایران قیام کند. یک تعدادی عناصر خارجی و داخلی براثر غفلت یا وابستگی ادامه حرف‌های دشمن را اعلام می‌کنند. تا زمانی‌ که حرف از صحبت و منطق است، هیچ ایرادی هم ندارد، چرا که نظام ما یک نظام منطقی است.

زاکانی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: چه کسی مدعی است که در نظام تبلیغی غرب که هزاران جنایت انجام شده، به فکر آزادی و زن و زندگی ما هستند. امروز عده‌ای در حال انتقام از ملت و انقلاب هستند. ما در کدام سمت ماجرا هستیم؟ باید با یک تمدن چند هزارساله در خدمت به ملت قرار بگیریم یا باید درخدمت کسانی باشیم که سعی دارند با دروغ سعی در تفرقه افکنی داشته باشند. دشمنان ملت به هیچکس رحم نمی‌کنند.

سر تا پای نظام آمریکا، عربستان و اسرائیل فاسد است

وی با بیان اینکه امروز موضوع، آینده جهان و منطقه است، گفت: دشمن از ما شکست خورده است و حالا در حال انتقام از خود ماست. اشکالاتی در کشور وجود دارد؛ هرکسی که بگوید هیچ مشکلی در کشور نیست، ابله و خائن است. اشکال وجود دارد، اما باید اصلاح کرد و هزینه‌های آن را هم پرداخت. بنده ۶۰-۷۰ بار برای مبارزه با فساد به دادسرا مراجعه کرده‌ام. نخستین فردی بودم که وزیر اطلاعات را برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی به مجلس آوردم. بنده با افرادی نظیر مرتضوی دادستان تهران، دو معاون رئیس جمهور، وزیر نفت و ... مبارزه کردم و به قدری غیرت داشتم که به دادگاه رفتم.

زاکانی بیان کرد: عناصر دشمن در داخل و خارج ادامه حرف‌های دشمن را تکرار می‌کنند که ایرادی ندارد؛ چرا که تا زمانی که حرف از صحبت و منطق است، ایرادی ندارد. اینترنشنال بلندگوی ایجاد آشوب در کشور است و مسئول آن کسی است که یک خبرنگار را به‌دلیل انتقاد با اره تکه تکه کرد.

شهردار تهران با عنوان اینکه سرتاپای نظام آمریکا، عربستان و اسرائیل فاسد است، افزود: شما شعار فساد می‌دهید و من ۲۰ سال است که بخاطر فساد به دادگاه می‌روم. به لطف خدا یک بار هم محکوم نشده‌ام، چرا که مستند صحبت کرده‌ام.

دانشجویان بهترین افراد برای قیام علیه فقر، فساد و تبعیض هستند

زاکانی خطاب به دانشجویان گفت: شما بهترین افراد برای قیام علیه فقر، فساد و تبعیض هستند. امروز شرایطی است که باید علیه تحقیر و تحمیق قیام کنید. هر کسی که ما را تحقیر و تحمیق کند، بر علیه آن قیام خواهیم کرد. جنبش دانشجویی باید قیام کند و اعتراض خود را به بالا برساند و پرچم دار ملت باشد. این جنبش دانشجویی باید قیام کند تا قانون اساسی به صورت کامل اجرا شود. امروز به واسطه غفلت برخی مسئولان، شرایط به سمتی رفته که برای مردم سختی ایجاد شده است؛ همین باعث شده تا دشمن از این موضوع استفاده کند. دانشجویان باید بر علیه این مفسده‌ها قیام کنند. ما اگر با هم نباشیم، سرهایمان توسط دشمن له خواهد شد، آن‌ها به هیچکس رحم نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی باید در جایگاه خود قرار گیرد و بر علیه پستی‌های داخلی و خارجی قیام کند، افزود: امیدوارم که جنبش دانشجویی به گذشته خود برگردد و افتخار آفرین باشد. چرا دشمن هشت سال پیش اینکارها را نکرد؟ چون دولتی بر سر کار بود که هرچیزی می‌گفتند، گوش می‌کرد اما الان دولتی بر سرکار آمده که می‌خواهد کار کند. جریان دانشجویی قد خود را بلند کند و حق خواه ملت باشد. امروز باید قیام کنیم و این قیام با افتخار خواهد بود.

در مجموعه شهرداری به دنبال برداشتن مفسده تبعیض هستیم

شهردار تهران در پاسخ به پرسش یکی از داشنجویان مبنی بر تبعیض و فقر گفت: فقر قابل تحمل است. تبعیض یکی از مفسده‌های بزرگ کشور است. در مجموعه شهرداری به دنبال برداشتن مفسده تبعیض و کاهش فاصله جنوب تا شمال هستیم.

زاکانی در ادامه سخنان خود یادآور شد: اگر اعتراض در جامعه نهادینه نشود، از جای دیگری سربر خواهد آورد. اصل قانون اساسی روی زمین مانده است؛ بخشی محقق شده و بخش دیگری محقق نشده است.

باید درباره مشکلات کشور به صورت صحیح اعتراض کرد

وی با بیان اینکه باید درباره مشکلات کشور به صورت صحیح اعتراض کرد، این پرسش را مطرح کرد که به چه طریق می‌شود اعتراض کرد و گفت: ۳۳ سال در دانشگاه حضور دارم و همیشه از ابزارهای اعتراض استفاده کرده‌ایم. جلسه می‌گذاشتیم و مطالبه داشتیم. بخواهید که وزرا به دانشگاه بیایند و پاسخگوی شما باشند. شایسته سالاری اگر در هر جامعه‌ای مفقود شود، بیچارگی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر ارتباط تحصیلات دانشگاهی شهردار با شهرداری گفت: بنده سیاست مدار هستم و ۱۳ سال در مجلس و ۱۲ سال آن به عنوان نماینده تهران بودم. شغل بنده پزشکی است و عضو هیئت علمی بهترین دانشگاه ایران، دانشگاه تهران هستم. دو بند قانون شهرداری ناظر به سلامت است؛ مگر می‌شود سلامت را از جامعه گرفت؟ قانون برای بنده تغییر نکرد و دقیقا همان مر قانون برای بنده اجرا شد. تبلیغ فضای مجازی، حق بنده و شما را ضایع می‌کند. شهردار تهران جایگاهی سیاسی است و از آن طرف عضو هیئت دولت است. وزیری در دولت سابق با فوق دیپلم وزیر شده بود و نباید می شد؛ ما هم به آن اعتراض کردیم. تنها دو نفر از تحصیلات پزشکی بنده برای شهردار شدن شکایت کرده بودند که دیوان عدالت اداری آن را رد کرد.

زاکانی گفت: عده ای برای این می خواهند که بنده از شهرداری بروم چون که از سال قبل تا امروز بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان پول مردم را برگرداندم.

وی با بیان اینکه برای انتخابات ریاست جمهوری خودم کاندید شدم و سعی کردم فیلم بازی نکنم، افزود: همانجا اعلام کردم کشور نیاز به انقلاب دارد، نه این انقلابی که الان برخی ها از آن صحبت می کنند، چون که انقلابی که آتش نشان و رفتگر ما را می زنند چه انقلابی است؟

روزی که به شهرداری آمدم، تنش مالی وجود داشت

زاکانی با بیان اینکه روزی که به شهرداری آمدیم شهرداری در تنش مالی بود و در سال ۹۹ برای پرداخت حقوق سه ماه قرض کرده بود، ادامه داد: برای حل این مشکل ۱۲۰۰ حساب را تبدیل به خزانه واحد کردیم و در این یک سال ذره ای محتاج نشدیم و تمام پروژه های شهر را نیز فعال کردیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه من برخی از مسائل مطرح شده را نفی نمی کنم و ناظر به مفسده هم باید اصلاح آن را انجام دهیم، اضافه کرد: به همین دلیل این شرایط را فرصت بزرگی می بینم البته غیر از بخشی که اهانت و چاقوکشی است. وی عنوان کرد: تا امروز تمام اسناد در شهرداری را به سمت شفافیت بردیم و به دنبال این هستیم رابطه بین مراجعه کننده و شهرداری را بهبود بخشیم و مردم آثار اقدامات ما را تا قبل از عید در شهر خواهند دید.

وی با اشاره به مهاجرت نخبگان توضیح داد: این مایه مصیبت است که عده ای اینجا باشند که کارسازی کنند تا مغزهای ما را به خارج ببرند و باز هم مایه مصیبت است که برای این افراد در اینجا امکان فعالیت نباشد، در این رابطه بالغ بر ۲۵۰ هکتار زیر ساخت علم و فناوری ایجاد می کنیم، بنابراین ما به عنوان شهرداری خادم شما هستم تا این فرصت ها را ایجاد کنیم.

در شهرداری از قبل ۷۵ هزار میلیارد تومان بدهی داریم

زاکانی با بیان اینکه در شهرداری از قبل ۷۵ هزار میلیارد تومان بدهی داریم و تا پایان سال حدود ۲۰ هزار میلیارد آن تسویه می شود، یادآور شد: تا امروز یک میلی‌متر تراکم نفروختیم، البته اینکه در کمیسیون ماده پنج فردی تقاضای یک طبقه اضافی می کند این مساله ذات کمیسیون ماده پنج است، تراکم فروشی به این معنی است که طرف ۲۰ هزار متر تراکم سیال دارد و می فروشد.

وی با اشاره به اینکه زیر این آسمان کبود یک آپارتمان ۹۳ متری دارم و غیر از این چیزی ندارم، گفت: بنده از سال ۸۳ تخصص گرفتم و تا امروز یک ریال کار شخصی نکردم.

به دنبال رفع دغدغه مسکن هستیم

زاکانی با بیان اینکه دنبال می کنیم که سالی ۱۸۰ هزار واحد مسکن بسازیم و دغدغه مسکن مردم را رفع کنیم، افزود: همچنین فروش متری را راه اندازی می کنیم و با دانشگاه شریف وارد تفاهم شدیم که ۵۵۰ واحد برای اساتید بسازیم و با آموزش و پرورش برای مسکن معلمان نیز تفاهم کردیم و تا امروز در مجموع ۴۰۰ هزار واحد تفاهم نامه نوشتیم چرا که دغدغه مسکن باید از زندگی مردم خارج شود.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از اعتقادات من این بوده که برای مردم بخواهم و برای خود نخواهم، اظهار کرد: ما در شهرداری بدون هیاهو با فساد مبارزه می کنیم. ناامید کردن کافی است و من باید اقدام کنم و نباید فریاد بکشم. شما نیز از من اقدام بخواهید.

وی با اعلام اینکه در حوزه پسماند ۶۳ پیمانکار تر و ۲۲ پیمانکار خشک و هشت مرکز تجمیع پسماند داریم، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با این مراکز، پسماند را از درون منازل تا آرادکوه مدیریت کنیم. پسماند چهار هزار میلیارد تومان قیمت دارد و یک هزار میلیاد تومان نیز برای پسماند هزینه می کنیم. مبالغ به جیب رانت خواران می رود و می خواهیم این اتفاق روی ندهد. قرارداد سه مرکز منعقد شده، یک مرکز افتتاح شده و پنج مرکز نیز در حال انعقاد قرارداد است. روزانه ۶۷ درصد پسماند به آرادکوه می رود که می‌خواهیم به کمتر از ۱۰ درصد برسد.

زاکانی با تاکید بر اینکه در جنگ ما با ۴۳ کشور درگیر شدیم، تصریح کرد: آمریکا، شوروی، آلمان، انگلیس و فرانسه با پول و سلاح آمدند و مقابل اعتبار ما شکست خوردند.

وی افزود: کسی که دزدانه به کسی آسیب می زند هنر نیست و دزدی محسوب می شود؛ وقتی صحبت از امنیت می شود باید سوریه، لبنان، عراق و افغانستان را دید. آمریکا در خلیج فارس با ما فارسی صحبت می کند و اگر فارسی صحبت نکند اجازه عبور نخواهیم داد.

آمریکا به چیزی جز عبور از حیثیت شما قائل نیست

شهردار تهران با بیان اینکه سال ۱۳۳۲ در این مملکت اعتماد به آمریکا وجود داشت اما از پشت به ما خنجر زد، گفت: آمریکا به چیزی جز عبور از حیثیت شما قائل نیست. رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که ۵۲ نقطه را مورد حمله قرار می دهد و در آن زمان، اشتباهی صورت گرفت و هواپیمای اوکراینی مورد اصابت قرار گرفت.

وی ادامه داد: در شرایط سخت جنگ خطای انسانی صورت گرفت و پذیرفته شد و عذرخواهی انجام شد و قرار بر این شد که غرامت پرداخت شود اما آمریکا به هواپیمای ایرانی حمله کرد و برای این اقدام مدال نیز داد.

زاکانی با بیان اینکه قانون حجاب فوق العاده مترقی است و تا وقتی قانون است، قابل اجراست، یادآور شد: اگر کسی دریافتی از قانون مداری ندارد، باید در چارچوب ذهنی این مورد را اصلاح کند. اگر ضوابط نباشد سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. نمی شود هرکسی بگوید قانون را قبول ندارد. مبنای این قانون نیز اسلام است.

شهردار تهران با بیان اینکه ما همیشه در حال رفراندوم هستیم، تصریح کرد: تشخیص آمریکا این است که فرهنگ ایران بدیل و جایگزین آنهاست که یا احمق هستند یا هوشمندانه صحبت می کنند. امروز ما گرفتاریم چون استقلال سیاسی داریم اما استقلال فرهنگی و اقتصادی نداریم.

زاکانی با تاکید بر اینکه خود را با انقلاب های بزرگ جهان مقایسه کنید، خاطرنشان کرد: در انقلاب فرانسه عده ای را گردن زدند و انقلاب گیوتین نام گرفت. هیچ یک از این موارد را در انقلاب ما نمی بینیم. انقلاب ما انقلاب اولین‌ها بود.

باید دست به دست هم دهیم و ایران را بسازیم

شهردار تهران با بیان اینکه همه می‌دانند که حرف ایران پیش می‌رود، اظهار کرد: این خواست ماست که در منطقه پیش می رود. ما قراردادی را با چین منعقد نکردیم بلکه تفاهم نامه ای ۲۵ ساله با این کشور داشتیم.

زاکانی درباره پدیده مهاجرت و ایجاد ناامیدی در کشور توسط دشمن خاطرنشان کرد: جنگ و نزاع ما با بیگانگان بر سر کارآمدی و ناکارامدی و امید و ناامیدی و دچار سرخوردگی کردن نخبگان است، اما ایران آنقدر ظرفیت دارد که بر بام جهان بنشیند و پیشتاز باشد، بنابراین باید دست به دست هم دهیم و ایران را بسازیم، چرا که تلخ و شیرین و کامروایی و ناکامروایی آن مال ما است؛ دشمن تلاش می کند که آرمانهای انقلاب تبدیل به یک الگو نشود، چون می داند که اگر این کار انجام شود، دیگر تلاش آنها به‌ جایی نمی رسد، اما تمام اقتضائات این الگو شدن فراهم است.

انتهای پیام/

۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 29342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =