ساخت‌وساز غیرمجاز منجر به افزایش چشمگیر بافت ناپایدار می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در اغتشاشات اخیر پایتخت شاهد بودیم که بعضاً برخی افراد در طول ۴۸ ساعت یک ساختمان بنا می‌کردند.

پرویز سروری در گفت و گو با خبرنگار شهر، در رابطه با ساخت و سازهای غیرمجاز در تهران همزمان با اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: در مدت اخیر برخی از فضای اغتشاشات استفاده کردند و در منطقه ۱۸ و ۱۹ ساخت و ساز عجیب و غریبی صورت دادند؛ به طوریکه در ۴۸ ساعت یک ساختمان بنا کرده یا یک سوله ساختند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این ساخت و سازها به شدت برای مردم تهران مشکل ساز خواهد شد، خاطرنشان کرد: چنین اقداماتی حاشیه را توسعه خواهد داد، حریم به هم خواهد ریخت و بافت ناپایدار به شدت افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: این بافت از حد ناپایدار نیز گذشته و چون سازندگان به دلیل کمبود زمان نمی توانند فندانسیون اجرا کنند، ساخت و ساز را از سطح زمین آغاز می‌کنند و جان مردم را به خطر می‌اندازند.

سروری با اشاره به آزادسازی ۷۵ هکتار تحت تصرف در ایام اخیر، یادآور شد: مدیریت شهری باید در هر نقطه ای که ساخت و ساز غیرمجاز شکل بگیرد، وارد شود و شورا به طور جدی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم غده‌های سرطانی در تهران ایجاد شود، گفت: هم اکنون شاهد این هستیم که در مرتضی گرد مردم خدمات مناسبی دریافت نمی کنند و نگران آینده این بافت ناپایدار هستیم.

وی اضافه کرد: حتماً باید در رابطه با ساخت و ساز غیرمجاز با قدرت و اقتدار وارد شویم؛ چراکه کسانی که در این منازل ساکن می‌شوند در خطر هستند، لذا نباید اجازه چنین ساخت و سازهایی را بدهیم. در همان آغاز باید با این اقدامات برخورد شود و از ابتدا باید مانع ایجاد کرد.

سروری با بیان اینکه در بخش نوسازی بافت فرسوده، تهران بیشترین سطح تشویقات و تسهیلات را ارائه می دهد، خاطرنشان کرد: ما با دولت به توافق رسیدیم که تسهیلاتی را برای احیای بافت فرسوده و ناپایدار اختصاص دهیم. به اعتقاد بنده سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ سال‌های خوبی برای احیای بافت فرسوده خواهد بود.

انتهای پیام/

۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 29355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =