تاثیر اجرای پروژه مسکن‌سازی حداقل بر ۱۵۰ شغل/ درخواست صدور پروانه تا سه برابر افزایش پیدا کرده است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: در شهرداری بر اساس ضرورت به بحث مسکن ورود کردیم و امروز به طور قطع از حالت رکود بیرون آمدیم و در برخی از مناطق مراجعه کنندگان برای درخواست صدور پروانه تا سه برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار شهر، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در آیین آغاز ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن اظهار کرد: اگر موضوع حدود ۴۰ هزار مهاجرت در سال به تهران را در نظر نگیریم، تنها براساس نرخ استهلاک و ۵۱ هزار ازدواج در تهران، حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکونی جدید می خواهیم.

وی با بیان اینکه در حدود سال ۹۸ فشار تقاضا در سال حدود ۱۵۰ هزار واحد بود و عرضه زیر ۵۰ هزار واحد بود، افزود: در سه ماه گذشته مقام معظم رهبری، دو بار در خصوص غفلتی که در دهه ۹۰ در بحث مسکن صورت گرفته یادآوری کردند، بنابراین ما در شهرداری بر اساس ضرورت به بحث مسکن ورود کردیم و امروز به طور قطع از حالت رکود بیرون آمدیم و در میزان صدور پروانه تا این زمان از سال، از میزان سال گذشته عبور کرده ایم.

صارمی دلیل دیگر مداخله مستقیم در بحث مسکن را هم افزایی بین نهادها و بخش خصوصی دانست و ادامه داد: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ عوارض ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده بود و این اقدام بخشی از سازندگان را تحت تاثیر قرار داده بود زیرا ساخت مسکن برای آنها سودآوری نداشت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اضافه‌ کرد: تا امروز توانستیم درباره بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی تفاهم نامه امضا کنیم که به صورت قطع و یقین اجرایی خواهند شد و امروز ۱۱ هزار واحد را در مناطق مختلف کلنگ زنی می کنیم که تنها در منطقه ۲۰ بر ۱۵۰ شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیر گذار است.

وی تاکید کرد: در برخی از مناطق مراجعه کنندگان برای درخواست صدور پروانه تا سه برابر افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 29421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =