توسعه شهرری با محوریت حرم عبدالعظیم حسنی(ع)

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: توسعه شهرری با محوریت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار شهر، جعفر بندی شربیانی در آیین آغاز ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن اظهار کرد: خوشحال هستم که به عنوان خادم مردم ری در شورای شهر حضور دارم و این دومین  شنبه امید و افتخاری است که با موضوع شهرری به همت شهرداری تهران در حال برگزاری است.

رئیس کمیته باغات شورای شهر تهران ادامه داد: بر اساس قوانین فرادستی و ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، شهرداری وظایفی در حوزه ساخت مسکن دارد و از این جهت مدیریت شهری با ایجاد قرارگاه جهادی مسکن در این حوزه ورود کرده تا بین دست اندکاران و سرمایه گذاران این بخش با تصمیم گیران مشکلات را در حوزه مسکن رفع کند.

وی با بیان اینکه مساله جنوب و شمال تهران و فاصله این دو پهنه به یک کلید واژه مهم تبدیل شده است، یادآور شد: شمال تهران نماد برخورداری و زندگی با کیفیت و زیرساخت های متناسب و جنوب تهران برخلاف شمال نشانه عدم برخورداری و زندگی کم کیفیت لست.

شربیانی با بیان اینکه بعد از گسترش تهران در پهلوی اول و گسترش تهران در شمال تهران تا کوهپایه های جنوبی البرز در دهه ۵۰ به بعد تهران به صورت شرقی-غربی گسترش یافت، تاکید کرد: شعار و هدف اصلی مدیریت شهری، کوتاه کردن فاصله شمال و جنوب تهران بوده البته در دوره های مختلف نگاه ها متفاوت بوده است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در ادامه گفت:  نکته مهم توسعه متوازن امکانات شهری و اجرای پروژه های عمرانی محرک توسعه در این محدوده است. توسعه مترو، معابر، میادین و مراکز فرهنگی خواست مردم است.

وی افزود: هرچند در دوره های مختلف، وقتی دولت در ساخت مسکن مداخله کرد، مغفول ماند و تنها مسکن مهر اتفاق قابل تامل و خوبی در این زمینه بود اما موضوع اصلی در این حوزه باید ساخت مسکن باکیفیت باشد.

شربیانی با بیان اینکه اکنون شهرداری تهران در مناطق ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ ظرفیت خوبی دارد، افزود: این ظرفیت ها می تواند به شهرداری و امکان ساخت مسکن با کیفیت را بدهد و ایجاد زندگی با کیفیت و کمتر شدن آسیب های اجتماعی در جنوب شهر را به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: توصیه من در کمیسیون شهرسازی و معماری این بوده از الگوهایی مانند مجتمع اکباتان تهران که بعد از سال ها هنوز پابرجاست، در ساخت و سازهای جدید استفاده کنند.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه توسعه پایدار ری در تمام جوانب با مرکزیت حرم عبدالعظیم(ع) و امامزادگان همجوار امکان پذیر است، بیان کرد: نگاه ویژه به زیرساخت های حرم باعث توسعه شهرری می شود. در این دوره مدیریت شهری نگاه ویژه ای به شهرری با محوریت حرم بوده است. طرح محله نفرآباد و تدقیق ۲۳۰ هکتاری اطراف حرم و پارکینگ حرم و... از جمله طرح های  این محدوده است.

شربیانی تاکید کرد: در توسعه شهرری با رسیدگی به موضوعات حرم عبدالعظیم می توانیم شاهد توسعه با کیفیت شهرری باشیم.

وی ضمن تقدیر از تلاش های شهرداری منطقه ۲۰ گفت: باید از ظرفیت های شهر تهران در توسعه شهرری و منطقه ۲۰ استفاده کنیم.

 شربیانی افزود: با ایجاد پارکینگ در جنوب حرم بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان  بودجه را سرمایه گذاری می کنیم.

انتهای پبام/

۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 29429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =