احیای بافت فرسوده و تنظیم بازار؛ دلیل مداخله مدیریت شهری در بحث مسکن

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دلیل مداخله مدیریت شهری در بحث مسکن، احیای بافت‌های فرسوده و فراهم کردن زمینه‌ها برای افزایش عرضه و کاهش تقاضا است؛ شهرداری در تفاهم‌نامه‌ها همه شرایط را بررسی کرده و بعد این تفاهم‌نامه‌ها را امضا کرده است.

به گزارش خبرنگار شهر، پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آیین آغاز ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در کشور بخشی نگری است و خیلی از منابع کشور به دلیل این نگاه هدر رفته است و در واقع بخشی نگری کشور را نابود کرده است؛ شورا و شهرداری در این دوره نگاه بخشی نگری را کنار گذاشتند و هم افزایی را پیشه کردند تا همه مسئولین دست در دست یکدیگر کارها را جلو ببرند و تشکیل قرارگاه ها به همین منطور بود.

وی با بیان اینکه قرار نیست پرچم شهرداری و شورا و فلان نهاد بالا باشد، چرا که هر قدر تهران جلوه پیدا کند ما جلوه پیدا می کنیم، افزود: بسیاری از پروژه هایی که در کشور افتتاح شد، یک ریال ارزش ندارد؛ مثلا بیمارستانی احداث شده که زیر ساخت های آن آماده نیست و دلیل آن بخشی نگری است.

سروری با تاکید بر اینکه تشکیل این قرارگاه ها مقدمه مدیریت یکپارچه شهری است، ادامه داد: در شورای ائتلاف وزیر کشور اعلام کرد که دولت به دنبال این است که مدیریت یکپارچه شهری شکل بگیرد؛ واگذاری اموری که در آن مدیریت شهری نافذ است می تواند در عین حال دولت را برای انجام ماموریت های اصلی چابک کند.

نایب رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: دلیل مداخله مدیریت شهری در بحث مسکن، احیای بافت های فرسوده و فراهم کردن زمینه ها برای افزایش عرضه و کاهش تقاضا است؛ شهرداری در این تفاهم نامه ها همه شرایط را بررسی کرده و بعد این تفاهم نامه ها را امضا کرده است.

سروری همچنین گفت: در این یک سال ۵۵۰۰ تخت برای معتادان متجاهر آماده و بیش از ۱۱ هزار معتاد متجاهر از تهران جمع آوری شده و این به دلیل همکاری همه نهادها است.

انتهای پیام/

۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 29430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =