برگزاری کارگاه یک‌روزه داستان‌نویسی ویژه کودکان‌ کم‌توان جسمی در خانه موزه سیمین و جلال

شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به مناسبت بزرگداشت هفته معلولیت میزبان ۱۵ نفر از کودکان کم توان جسمی علاقه مند به داستان نویسی در خانه موزه سیمین و جلال بود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، در برنامه ای  که با هماهنگی اداره بهره برداری و نگهداشت این شرکت  و با همکاری موسسه خیریه مهررضا برگزار شد،  کودکان کم توان جسمی ضمن  بازدید از خانه موزه سیمین و جلال در کارگاه داستان نویسی خلاقانه شرکت کردند.

در این کارگاه که از سوی یکی از اساتید و فعالین حوزه کودک و نوجوان اداره شد، کودکان ضمن آشنایی با نحوه داستان نویسی، رویاپردازی و الهام گیری از فضای خانه موزه به نوشتن داستان کوتاه به صورت گروهی ترغیب شدند.

بنابراین گزارش، خانه موزه سیمین و جلال، پس از سه سال کار تخصصی بازسازی و مرمت در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ افتناح شد و بلافاصله مورد بهره برداری قرار گرفت. کتابهایی مانند سو و شون، خسی در میقات و سایر رمان ها و داستان های دو چهره ماندگار ادبی کشورمان (سیمین دانشوروجلال آل احمد) در حال و هوای این خانه به نگارش در آمده است. روح حاکم در این خانه به واسطه آثاری که در این خانه نوشته شده و همچنین تمام اشیاء و لوازم خانه بدون کوچکترین تغییر، این خانه موزه را به نمونه ای بی نظیر تبدیل کرده است.

گفتنی است خانه موزه سیمین و جلال در خیابان دزاشیب، خیابان رمضانی، کوچه سیمین دانشور، بن بست ارض، پلاک۱ و خانه موزه اخوان ثالث در خیابان دکتر فاطمی، خیابان ششم، کوچه خجسته، پلاک ۳۱ واقع شده است.

انتهای پیام 

۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 29453

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =