استفاده از واگن‌های استیجاری اقدام کمکی است/ ضرورت هم‌افزایی ملی برای رفع مشکل آلودگی هوا

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا زمانی که تامین واگن به نتیجه برسد، از واگن‌های استیجاری استاندارد بهره خواهیم گرفت که نوعی اقدام کمکی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، پرویز سروری در حاشیه یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز سخنگوی شورای نگهبان مهمان شورای اسلامی شهر تهران است، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم اساسنامه سازمان فاواست؛ با وجود نیاز امروز به هوشمندسازی و راه اندازی سازمان فناوری‌های نوین در همین راستا، سازمان فاوا نیز نیازمند به توجه بیشتر بود که در جلسه امروز اساسنامه آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در سطح شهر با کمبود واگن مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: می توانیم از دو برابر ظرفیت موجود مترو بهره گیری کنیم، اما متاسفانه به دلیل عدم بروزرسانی در دوره گذشته در این بخش شاهد کمبود هستیم.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از واگن استیجاری اقدام کمکی است، یادآور شد: در حال انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی هستیم و ثمربخشی این اقدامات زمان بر است. برای اینکه تامین واگن به نتیجه مثبتی برسد، با واگن‌های استیجاری دارای استانداردهای لازم مشکل را حل می‌کنیم تا واگن های خریداری شده تامین شود.

سروری با اشاره به آلودگی هوای پایتخت و با اعلام اینکه بنده به دلیل مشکل قلبی، آلودگی هوا را بیشتر احساس می کنم، گفت: وقتی ۸۰۰ هزار خودرو را وارد شهر می کنیم و خروجی ندارد، این اتفاق و آلودگی را شاهد خواهیم بود و باید برای رفع این مشکل هم افزایی ملی صورت بگیرد. به دلیل وضعیت ناوگان مترو و اتوبوسرانی مردم ناچارند از وسایل شخصی استفاده کنند و همین موجب آلودگی‌ می‌شود. یکی از دلایل استفاده از واگن استیجاری بهبود وضعیت ناوگان مترو است تا شاهد مشکل کمتری باشیم البته استانداردهای لازم را باید داشته باشند.

انتهای پیام/

۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 29461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =