اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای مقاوم‌سازی پل‌های پایتخت

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: بودجه سنوات قبل مقاوم‌سازی پل‌ها ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان بود اما در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار شهر، عباس شعبانی در یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۶۶ پل از ۷۵۳ پل نیاز به مقاوم سازی لحظه ای دارند چراکه بر اساس استانداردهای پیش از سال ۱۳۸۱ است، اظهار کرد: مقاوم سازی برای ما اولویت دارد. این اقدام حرکت سینوسی عجیبی داشته به طوریکه دولت در سال ۹۰ و ۹۱ به نگهداشت پل های تهران کمک می کرده اما از سال ۹۱ به بعد این اتفاق نیفتاده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه این شیب تازه آغاز شده باید تقویت شود، تصریح کرد: ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان بودجه از سنوات قبل پیش بینی شده بود که در سال ۱۴۰۱ به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده  و اگر میخواستیم ۷۵۳ پل را بسازیم باید ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برای این زیرساخت ها هزینه کنیم.

وی افزود: مابقی ارکان شهرداری نیز باید پای کار بیایند. بر اساس بازدید با همکاری سازمان بوستان ها مشاهده کردیم که آبیاری فضای سبز مجاور یک پل به آن آسیب می زد که قرار شد در مواردی از این قبیل اقدامات اصلاحی صورت بگیرد. سازمان زیباسازی نیز بعضا روکشی در بتن های پل در سالهای قبل انجام می داد، اما هرگونه روکش کار اشتباهی است، چرا که نمی توانیم تخریب ها را ببینیم.

شعبانی با بیان اینکه تمام درزهای انبساط در پاشنه خاکی پل ها پیش بینی خواهد شد تا برای سازه اتفاقی نیفتد، خاطرنشان کرد: استفاده از نمک و شن در زمان یخ بندان برای بتن اشتباه است و باید حداقل از شن به تنهایی استفاده شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام اینکه نگهداشت یک سازه عمومی و همه جانبه است، یادآور شد: ما چه با شرکت یادمان سازه چه با سازمان عمرانی مناطق، این مأموریت و نگهداشت پل ها را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به ابلاغ ماتریس وظایف در ابتدای دوره جدید گفت: آخرین اطلاعات ما در خصوص پل ها مربوط به سال ۱۳۹۵ بود و تا شهریور ماه ۱۴۰۰ هیچ اطلاعاتی از پلی وارد نشده بود.

شعبانی همچنین تصریح کرد: پل حافظ یکی از پل های قدیمی است و باید برداشته شده و به زیرگذر تبدیل شود.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست میزان آلایندگی کارخانه های آسفالت را مشخص کرده است، یادآور شد: باید تست میزان آلایندگی در کارخانجات ما انجام شود و ببینیم به چه میزان است. پیمانکار موظف شده که استاندارد را اخذ کند و این اقدام را انجام خواهد داد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به مشکل دسترسی شرق به غرب تصریح کرد: ما یا می توانیم دوباره طرح را فعال کنیم که موجب مشکلاتی می شود و یا اینکه زیرگذر جنوب به جنوب در محور شهید چمران را اجرا کنیم.

انتهای پیام/

۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 29479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =