پیشرفت ۱۵ درصدی عملیات هرس درختان در منطقه ۸

شهردار منطقه ۸ از آغاز عملیات هرس درختان در این محدوده از شهر خبر داد و گفت: با پیشرفت ۱۵ درصدی، هرس سه محور از معبرهای اصلی منطقه گلستان، بزرگراه امام علی(ع)، خیابان اصلی تهرانپارس(حجربن عدی) به پایان رسیده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه هشت شهرداری تهران، فاطمه تنهایی از آغاز هرس درختان خبر داد و گفت: امسال با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش بارش ها و بر اساس دستورالعمل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران هرس درختان به صورت سبک و صرفا در معابر اصلی صورت می گیرد.

تنهایی با بیان اینکه هرس درختان در معابر فرعی تنها بر اساس نیاز صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: معابر فرعی در صورت نیاز که نوع گونه درخت، درگیر بودن، محوکردن تابلوهای ترافیکی و درخواست شهروندان نشاندهنده آن است برای هرس انتخاب می شوند.

وی از آغاز شروع عملیات هراس درختان از ۱۵ آذر خبرداد و افزود: محور گلستان، بزرگراه امام علی(ع)، خیابان اصلی تهرانپارس(حجربن عدی) از مهمترین فضاهایی هستند که کار هرس کاری آنها به پایان رسیده است.

تنهایی همچنین به پیشرفت ۱۵ درصدی هرس درختان اشاره و خاطرنشان کرد: این در حالی است که شاخه های درختان در تمامی معابر اعم از فرعی و اصلی و میادین سرگیری می شود.

شهردار منطقه هشت با تاکید بر این مطلب که عمده درختان این منطقه قابل هرس نیستند، گفت: تنوع گیاهی درختان این محدوده از شهر را درختان نارون و چنار تشکیل می دهند بخشی از آنها هم زیتون تلخ هستند که به دلیل ارتفاع خودجوش هستند.

به گفته تنهایی حدود ۳۰ درصد درختان این منطقه در معابر فرعی هستند که بر اساس نیاز عملیات هرس آنها نیز تا ابلاغ مجدد سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری برای اتمام ادامه دارد. این زمان هم بسته به شرایط اقلیمی متفاوت است ولی به طور معمول دهه نخست اسفند است.

انتهای پیام 

۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 29551

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =