تامین واگن استیجاری هنوز به نتیجه نرسیده است/ بررسی جزئیات اقدامات حوزه حمل و نقل در جلسه با شهردار تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکشنبه هفته آینده جلسه‌ای مفصل از ساعت ۸ تا ۱۲ صبح برای بررسی جزئیات اقدامات حوزه حمل و نقل برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه یکصد و چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک فوریت استفساریه شهرداری در خصوص تخفیف‌های عوارض شهرسازی بررسی می‌شود، اظهار کرد: امروز تصمیم گیری می شود که آیا این تخفیف برای علی‌الحساب نیز محسوب می‌شود یا خیر؟ البته در حال حاضر تخفیف به ۳۵ درصد رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارائه گزارش سازمان بازرسی در خصوص مبارزه با فساد و شفاف‌سازی در این زمینه خاطرنشان کرد: در صورت فرصت طرح الزام شهرداری به راه‌اندازی سیستم محاسباتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه امروز در جلسه هم اندیشی در خصوص مسائل حمل و نقل عمومی بحث و بررسی شد، گفت: شهردار اقدامات را توضیح داد و مقرر شد یکشنبه هفته آینده نیز جلسه مفصل‌تری برگزار شود تا به سوالات پاسخ داده شود. نحوه خرید واگن‌ها از خارج و چرایی عملیاتی نشدن آن، شرکت‌های سازنده واگن‌های داخلی، تعداد اتوبوس‌های نو، بازسازی شده و تحویل داده شده با شرح جزئیات در این جلسه بررسی خواهد شد.

چمران همچنین تصریح کرد: هنوز تامین واگن استیجاری به نتیجه نرسیده و تنها روی آن فکر شده که ببینیم شدنی است یا خیر؟ هنوز شهرداری به جای خاصی در این زمینه نرسیده است؛ برای مثال روسیه مطرح شد که البته عرض خطوط متروی این کشور با ما هم اندازه نیست. ساخت واگن در کشور یک یا یک سال و نیم زمان می برد و دولت باید سهم خود را پرداخت کند تا بتوانیم یک سال و نیم آینده واگن‌های تکمیلی در واگن‌سازی ایران را وارد خطوط کنیم. باید بحث کنیم که قیمت و شرایط استفاده از واگن استیجاری به چه شکل است که ببینیم می‌توان از این واگن‌ها استفاده کرد یا خیر؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما و شهردار از جابجایی های سریع مدیران راضی نیستیم و قطعا اگر شهردار ناچار نشود جابجایی انجام نمی‌دهد، یادآور شد: اگر تغییرات انجام نشود، بهتر است چرا که ما نیز راضی نیستیم.

انتهای پیام/

۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 29558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =