سیاست‌های انقباضی دوره قبل انگیزه ساخت‌وساز در تهران را از بین برد

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه ما باید به افق ۶۰ هزار فقره پروانه برسیم، گفت: برخی سیاست‌های انقباضی از سال ۹۶ به بعد انگیزه ساخت و ساز را در شهر از بین برد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا جاوید در یکصد و چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی استفساریه شهرداری تهران در خصوص تبصره دوم اصلاحیه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه ما دغدغه ها را کاملا درک می کنیم، گفت: نباید از این مصوبه خوب سوء استفاده شود، به طوریکه کسی یک عدد جزئی را زخمی کند و به استناد او منابع بیشتری را حاصل کند. علی الحساب به جزء از کل ما نیز اعتقاد نداریم که مشمول تخفیف شوند.

وی تأکید کرد: مصوبه تسهیلات تشویقی در اختیار مردم قرار گرفته که امید و انگیزه به شهر تهران بازگشته است. در سال ۹۰ و ۹۱ تعداد ۳۱ هزار فقره پروانه صادر شده و سه درصد پارسل های تهران بوده که بسیار ناچیز است.

جاوید با بیان اینکه دغدغه شهردار و معاونین باید این باشد که در طول این چهار سال هر چه بیشتر تسهیلات به مردم ارائه دهیم تا در این حوزه وارد عمل شوند، گفت: هر کیلو آهن ۵۵ هزار تومان و هزینه ساخت سرسام آور است. درست است که قیمت فروش برای فروشنده حرفه ای بالا رفته اما هدف ما مردم عادی است.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه ما باید امروز از سه درصد به شش درصد صدور پروانه می رسیدیم و حداقل ۶۰ هزار فقره پروانه صادر می کردیم، تأکید کرد: برخی سیاست های انقباضی از سال ۹۶ به بعد انگیزه ساخت و ساز را در شهر از بین برد. ما باید به افق ۶۰ هزار فقره پروانه برسیم، در حالی که سال قبل فقط بالغ بر پنج هزار فقره پروانه صادر شد.

وی تأکید کرد: دغدغه اعضای شورا دغدغه ما نیز هست. در مواردی مردم نیز می شتابند و ما نمی توانیم پاسخگو باشیم. ما می توانیم بی خیال باشیم و بگوییم وقتی هیچ ابهامی باقی نمانده بود، مردم فیش پرداخت کنند که این خلاف مردم مداری است. تورم در کشور خطر بزرگی به شمار می رود. من تعداد زیادی سازنده را می شناسم که به دلیل شرایط از سازندگی فاصله گرفته و به کشورهای اطراف رفته اند.

جاوید با تأکید بر اینکه ساخت و ساز یک تولید است، یادآور شد: تمام فیش های صادر شده که منشأ فساد بود از شهرداری رخت بر بسته است و امروز تمام فیش ها کاملا سیستمی است و شهردار ما نمی تواند خارج از طرح تفصیلی تخفیفی ارائه دهد. عنوان فیش علی الحساب است و مبلغ مشخص است و اگر کل این مبلغ علی الحساب را پرداخت کند مشمول تخفیف خواهد شد و اگر پرداخت نکرد تا اسفند ماه مشمول تخفیف ۲۰ درصدی می شود.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران درخواست کرد که اعضای شورای اسلامی شهر تهران با استفساریه موافقت کنند چرا که این رویه از سابق نیز وجود داشته است.

انتهای پیام/

۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 29565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =