هدف‌گذاری برای صدور ۲۰ هزار پروانه ساخت در سال آینده

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: ما می خواهیم صدور پروانه ساخت را از پنج هزار به ۱۰ هزار فقره و سال آینده به ۲۰ هزار فقره افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار شهر، حمیدرضا صارمی در یکصد و چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی استفساریه شهردار تهران در خصوص "تبصره دوم اصلاحیه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران" با بیان اینکه استفساریه در راستای تکمیل لایحه بوده است، اظهار کرد: این موضوع برای جبران کمبود صدور پروانه بوده و با لایحه ای که تصویب شد شور و نشاطی در ساخت و ساز پایتخت شکل گرفت. هر فیشی صادر شود، سیستمی است و اعضای شورا ماده ۱۰۰ و جرائم درختان را به درستی لغو کردند، اما در نظارت فنی روا داری است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اضافه کرد: ما به هر علی الحسابی این مبلغ را اعمال نمی کنیم. مردم اقدام کردند و هنوز استعلام آنها از اداره ثبت به دست آنها نرسیده، لذا اعلام شده که علی الحساب پرداخت کنند. کمیسیون ماده پنج رانت نیست بلکه تغییرات طرح تفصیلی است.

وی با بیان اینکه از ۳۱ نهاد استعلام دریافت می شود، تصریح کرد: فرد در فرآیند قرار می گیرد و کل فیش را به او ارائه می کنیم. وقتی فیش صادر می شود، به کمیته ها و سازمان ها ارائه خواهد شد که این فرآیند زمان بر است؛ هر علی الحسابی مشمول نمی شود و هدف این است که مردم وارد ساخت و ساز شوند و قطعاً سال آینده با مشکل روبه‌رو نخواهند شد.

صارمی افزود: می خواهیم پروانه ساخت را از پنج هزار به ۱۰ هزار فقره و سال آینده به ۲۰ هزار فقره افزایش دهیم؛ ما بخشی از مبلغ را در فیش دریافت نمی کنیم، بلکه کل مبلغ را دریافت خواهیم کرد؛ متأسفانه هنوز زمان صدور پروانه کاهش پیدا نکرده اما در هر صورت استفساریه برای این است که مردم بیایند و بتوانند عوارض خود را پرداخت کنند و با این مواجه نشوند که تخفیف به علی الحساب تعلق پیدا نمی کند.

انتهای پیام/

۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 29566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =