افزایش کیفیت حمل و نقل عمومی پس از انتشار اوراق مشارکت ۱۳۹۸

شهر: خرید اتوبوس و افتتاح ایستگاه‌های جدید با استفاده از منابع مالی اوراق مشارکت ۱۳۹۸ و بخشی از اوراق باقی مانده ۱۳۹۷، می‌تواند به افزایش کیفیت و سهولت دسترسی متقاضیان به وسایل حمل و نقل عمومی در شهر تهران کمک بسیاری کند.

مهدی همتی مقدم، مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با شهر، در پاسخ به این پرسش که باتوجه به کاهش مسافران حمل و نقل عمومی، خریداری اتوبوس و افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو از طریق انتشار اوراق مشارکت ۱۳۹۸ چه تأثیری بر جذب مسافر خواهد گذاشت، توضیح داد: یک اتوبوس جدید ۱۲ سال عمر مفید بهره برداری دارد، ضمن اینکه دیگر براساس مصوبه جدید دیوان عدالت، سن فرسودگی مطرح نیست. در حوزه اتوبوسرانی با خرید اتوبوس حداقل باید برای افق ۱۰ سال آینده و در حوزه مترو با افتتاح ایستگاه های جدید حداقل برای افق ۳۰ آینده برنامه ریزی کرد. بنابراین باتوجه به این دو افق بلند مدت، دیگر موضوع کاهش مسافر در چند ماه اخیر مطرح نیست.

به گفته همتی مقدم؛ مواردی که تقاضای استفاده از حمل‌ونقل عمومی‌را افزایش می‌دهد به جز قیمت، مهم سهولت و کیفیت استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی است.

او درباره چگونگی کمک انتشار اوراق مشارکت ۱۳۹۸ به وضعیت فعلی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران، بیان کرد: انتشار اوراق مشارکت ۱۳۹۸ و واریز ۵۰ درصد از ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ۱۳۹۷ که درنهایت منجر به افزایش اتوبوس و افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو خواهد شد به افزایش کیفیت و سهولت دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی کمک خواهد کرد.

مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان افزود: خریداری اتوبوس و واگن و همچنین افتتاح ایستگاه‌های جدید به کاهش سرفاصله‌های زمانی منجر می‌شود که نتیجه آن رضایت متقاضیان و همچنین افزایش متقاضیان حمل و نقل عمومی خواهد بود.

چند روز گذشته یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ۱۳۹۸ توسط بانک‌های عامل خریداری شد. یکهزار میلیارد تومان اوراق مشارکتی که برای سال ۱۳۹۸ مترو در نظر گرفته شده ۹۰۰ میلیارد تومان متعلق به خط ۶ و ۷ و ۱۰۰ میلیارد تومان متعلق به خط ۳ است. همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر مربوط به اتوبوسرانی است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 2961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =