اجرای طرح همیار خانواده در منطقه ۲۲ / خدمات مشاوره رایگان به شهروندان غرب تهران ارائه می‌شود

شهردار منطقه۲۲ از اجرای طرح خانواده یار به همت امور بانوان شهرداری در این محدوده غربی تهران خبرداد و گفت: ارائه خدمات مشاوره به زنان سرپرست خانوار، خانواده های کم برخوردار، کارکنان منطقه و خانواده های آنان در حال اجراست.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲؛ حمیدرضا حاجوی اظهارداشت: کارمندان منطقه و خانواده های آنان، کلیه زنان سرپرست خانوار، کم برخوردار و خانواده های آنان با ارائه معرفینامه از طرف اداره امور بانوان منطقه به مراکز روانشناسی رویش و اتاق آبی از خدماتی شامل مشاوره  تحصیلی، شغلی و خانوادگی بهره مند می شوند.
وی افزود: طرح خانواده یار با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و عوامل موثر در تزلزل نهاد خانواده، تحکیم و تقویت بنیان خانواده در جامعه و ایجاد جامعه ای خانواده محور، تسهیل دسترسی به نظام خدمات مشاوره ای قبل، حین و پس از تشکیل خانواده در جهت استحکام آن، ترویج روابط سالم درون خانواده و ارتقای گفتمان میان نسلی و ارتقای سازگاری، تاب آوری و کیفیت زندگی خانواده های زنان سرپرست خانوار در حال اجراست.
حاجوی ادامه داد: روش اجرای طرح خانواده یار هم  به صورت گروهی و برگزاری کارگاه و هم به صورت انفرادی می باشد. در روش گروهی، متخصص (روانشناس) اعضای گروه را در آموزش درگیر می کند. در این روش اعضای گروه فعال و با یکدیگر در تعامل هستند و با کمک بازی ها، تمرین ها و فعالیت های مختلف به صورت خود جوش به اهداف آموزش دست پیدا می کنند. روش دیگر اجرای طرح خانواده یار به صورت انفرادی و مستقیم است. در این روش در جلسه مشاوره به درمان جو به صورت مستقیم آموزش داده می شود و مشکلات شخصی فرد مورد بررسی قرار می گیرد.
شهردار منطقه عنوان کرد: مشکلات اصلی خانواده ها در مشاوره های طرح خانواده یار، سبک زندگی مردسالاری و پدر سالاری در خانواده ها، نداشتن جایگاه مناسب زن در خانواده، خشونت خانگی علیه زنان و کودکان، تفاوت بین نسلی و اعتقادی بین والدین و فرزندان ، مشکلات زوجین به دلیل نداشتن مهارت های ارتباطی و زناشویی،شیوع اعتیاد در خانواده، مشکلات اقتصادی خانواده ها، کمبود حضور پدر در خانه برای تامین رفاه بیشتر خانواده و تجمل گرایی است.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح، کارگاههای مهارت های زندگی ویژه( کودک، نوجوان، بزرگسال)، کارگاههای فرزند پروری،مهارتهای زناشویی، مهارتهای جنسی، ترک اعتیاد، کارگاه های هوش و خلاقیت و پرورش، توجه و تمرکز برای کودکان و ذهن آگاهی برای کودکان و بزرگسالان برگزار می شود.

انتهای پیام
 

۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 29647

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =