هرس و به‌زراعی درختان در بزرگترین محدوده فضای سبز تهران

شهردار منطقه ۲۲ از آغاز هرس و به زراعی درختان در این منطقه غربی تهران خبر داد و گفت: حجم وسیع فضای سبز در این منطقه از شهر تهران وجود دارد که طرح هرس و به زراعی درختان هم اکنون از سوی عوامل اداره فضای سبز منطقه آغاز شده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲؛ حمیدرضا حاجوی اظهار داشت: در این منطقه از شهر تهران بیش از ۹۰ بوستان محلی و فرامنطقه ای وجود دارد که مساحت فضای سبز موجود دو هزار و ۸۰۰ هکتار است و طرح نگهداشت فضای سبز در فصل سرما آغاز شده است.

وی افزود: در این منطقه از شهر تهران ۵۴ کیلومتر محور بزرگراهی شامل بزرگراه شهید همدانی، شهید خرازی، شهید فهمیده و آزادگان وجود دارد که هرس درختان حاشیه مسیر تردد خودروها در حجم وسیع آغاز شده است.

حاجوی ادامه داد: در بوستان های جنگلی لتمال کن، چیتگر، خرگوش دره، وردآورد و جوانمردان نیز طرح رسیدگی به فضای سبز زمستان آغاز شده است، در برخی از این بوستان ها گونه هایی از درختان وجود دارد که نیازمند نگهداشت در فصل سرما است.

شهردار منطقه ۲۲ تصریح کرد: برای هرس درختان آموزش های لازم از سوی اداره فضای سبز به کارگران داده شده است و از سوی دیگر بر هر تیم اجرایی در نواحی شش گانه کارشناسان گیاه پزشکی نظارت دارند.

وی عنوان کرد: بعد از پایان طرح هرس ، اطراف درختان مورد پاکسازی و به زراعی قرار می گیرد و سپس کوددهی این حجم درخت آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 29649

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =