۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 2971
شورای شهر و شهرداری درباره لغو طرح ترافیک اختیاری ندارند

شهر: رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت: تصمیم گیری درباره لغو طرح ترافیک به عهده شهرداری و شورای شهر نیست و ستاد ملی کرونا نیز تا کنون در این باره هیچ تصمیمی نگرفته است.

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره موضوع لغو طرح ترافیک و برخی اظهار نظرها در این باره که شهرداری موضوع لغو طرح ترافیک را نمی پذیرد، گفت: موضوع طرح ترافیک یک مسأله کاملا تخصصی است که نه به عهده شهرداری و نه شورای شهر است.

او با اشاره به اینکه طرح ترافیک مربوط به شورای عالی ترافیک می شود، افزود: اعضای مختلفی در این شورا شرکت می کنند و شهردار تهران و رئیس شورای شهر نیز به عنوان عضو در این شورا حاضر می شوند. شورای عالی ترافیک، شورای بالادستی شهرداری و شورای شهر است لذا اساسا اصل برقراری طرح ترافیک یا لغو آن به عهده شورای عالی ترافیک است.

او ادامه داد: بر اساس فرمان مقام معظم رهبری، تصمیمات ستاد ملی کرونا مشابه تصمیمات شورای عالی امنیت ملی است و آنها هم می توانند تصمیمات حاکمیتی هم بگیرند که این تصمیمات نیز مبنی بر داده های کارشناسی است.

فراهانی گفت: ستاد ملی کرونا تاکنون تصمیمی درباره لغو طرح ترافیک نگرفته است و شورای شهر و شهرداری نیز بر اساس توضیحات ارائه شده اختیاری در این باره ندارند.

این عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که به عنوان یک عضو شورا نظر شخصی اش درباره لغو طرح ترافیک در شرایط فعلی چیست نیز گفت: در این باره معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تحلیلی را تهیه کرده است که بر اساس داده های کارشناسی اثبات می کند لغو طرح ترافیک تأثیر چندانی در حمل و نقل عمومی ندارد.

او ادامه داد: بر اساس داده های این تحلیل، اجرای طرح ترافیک باعث افزایش آلودگی هوا می شود که منجر به گسترش ویروس کرونا خواهد شد. همچنین ترافیک به مرکز شهر منتقل و باعث ایجاد حلقه های ترافیکی متصل و قفل شدن کل شهر تهران می شود که همین امر نیز باعث افزایش مصرف سوخت و ماندن مردم در خیابان می شود.

فراهانی گفت: بر اساس این گزارش کارشناسی، تحلیل لغو طرح ترافیک کار مفیدی نیست باید در این زمینه کارشناسان تصمیم گیری کنند و نظر بدهند.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 2971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =