جولان گوگرد در هوای پایتخت/ آلودگی هوا ادامه دارد

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوا در حال حاضر روی عدد ۱۳۰ قرار گرفته و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش خبرنگار شهر، تهران در ۲۴ ساعت گذشته شاخص آلایندگی ۱۵۹ را تجربه کرد و هوای پایتخت ناسالم بود اما با کاهش غلظت آلاینده ها، هم اکنون شاخص به عدد ۱۳۰ رسیده و هوا برای گروه های حساس ناسالم است.

به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، بررسی اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای پایتخت در روزهای گذشته، نشان از افزایش قابل توجه غلظت ساعتی آلاینده دی‌اکسید گوگرد در برخی ایستگاه‌ها داشت.

سید محمدمهدی میرزائی قمی روز گذشته اعلام کرده بود که طی هفته گذشته به ویژه حد فاصل ۲۲ الی ۲۵ آذر، افزایش غلظت آلاینده SO۲ به خصوص در ساعات میانی روز، بسیار فراتر از حد استاندارد قرار داشته است؛ به طوریکه در ایستگاه‌های واقع در پهنه‌های غربی و جنوبی شهر بیشتر از ایستگاه‌های سایر نقاط پایتخت، شاهد افزایش شاخص این آلاینده بودیم، چنانچه اولین روز آلوده از منظر آلاینده SO۲ از ابتدای سال را در روز پنج‌شنبه ۲۴ آذر شاهد بودیم.

به گفته وی، بررسی وضعیت شاخص این آلاینده در شهر تهران از سال ۹۴، نشان می‌دهد که با وجود ثبت شاخص فراتر از حدود مجاز در برخی از ایستگاه¬‌ها در سال‌های گذشته، هیچ‌گاه میانگین شاخص برای کل شهر تهران وارد شرایط آلوده نشده و پنج‌شنبه هفته گذشته، اولین روز آلوده به لحاظ آلاینده SO۲ در طی ۷ سال گذشته است. بررسی آلاینده دی‌اکسید گوگرد در شهر تهران طی سال‌های گذشته، نشان داده که عمدتاً در نیمه دوم سال به دلیل افزایش شرایط سکون نسبی و پایداری جو، شاهد شرایط نامطلوب‌تری برای آلاینده SO۲ هستیم و افزایش غلظت آن در ساعات میانی روز طی هفته گذشته، نشان‌دهنده تأثیر منابع غیر ترافیکی در وقوع این رویداد است.

تهران در طول یک هفته اخیر حتی یک روز هوای قابل قبول را تجربه نکرده و روز شمار آلودگی هوا بین روزهای ناسالم برای گروه های حساس و روزهای ناسالم برای کل افراد جامعه در نوسان بوده و این میزان آلایندگی، تعطیلی مدارس را به دنبال داشته و همانطور که روز گذشته نیز اعلام شد، با توجه به تداوم آلودگی، مدارس تا پایان هفته جاری تعطیل و کلاس‌های درس به صورت غیرحضوری برپا خواهد بود. به کودکان، سالمندان و گروه های حساس نیز توصیه شده که از فعالیت های سنگین و طولانی در خارج از منزل خودداری کرده و حتی‌المقدور در منازل بمانند.

گفتنی است پایتخت از ابتدای امسال تا امروز ۲ روز هوای پاک، ۱۴۴ روز هوای قابل قبول، ۱۰۶ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس، ۱۶ روز هوای ناسالم، ۲ روز هوای بسیار ناسالم و ۲ روز هوای خطرناک را تجربه کرده است.

انتهای پیام/

۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
کد خبر: 29735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =