بازدید ادیب و تهران‌شناس ایرانی از خانه موزه سیمین و جلال

به مناسبت سالروز تولد جلال آل احمد؛ عبدالله انوار، از مفاخر فرهنگی و ادبی از خانه موزه سیمین و جلال بازدید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، خانه موزه سیمین و جلال به مناسبت تولد جلال آل احمد، میزبان استاد سید عبدالله انوار از مفاخر فرهنگی و دوستان قدیمی جلال آل احمد در خانه موزه سیمین و جلال بود.

بنابراین گزارش، استاد عبدالله انوار متولد ۱۳۰۳ در تهران از مترجمان و پیشکسوتان نسخه شناسی در ایران است.وی فلسفه پژوه، تاریخ‌دان، تهران شناس، نسخه شناس، ادیب و ریاضی‌دان می‌باشد که در تدوین لغت نامه دهخدا نیز بسیار نقش موثری داشته است.

در این بازدید طی مصاحبه‌ای با ایشان خاطرات ناشنیده‌ای از جلال آل احمد و سیمین دانشور ثبت گردید که در نشریه تخصصی موزه توسط اداره بهره برداری و نگهداشت منتشر خواهد شد.

بنابراین گزارش، خانه موزه سیمین و جلال، پس از سه سال کار تخصصی بازسازی و مرمت در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ افتتاح شد و بلافاصله مورد بهره برداری قرار گرفت. کتابهایی مانند سو و شون، خسی در میقات و سایر رمان ها و داستان های دو چهره ماندگار ادبی کشورمان (سیمین دانشوروجلال آل احمد) در حال و هوای این خانه به نگارش در آمده است. روح حاکم در این خانه به واسطه آثاری که در این خانه نوشته شده و همچنین تمام اشیاء و لوازم خانه بدون کوچکترین تغییر، این خانه موزه را به نمونه ای بی نظیر تبدیل کرده است.

انتهای پیام 

۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 29736

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =