چرا یاورشهر جاجرود هنوز به بهره‌برداری نرسیده است؟

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: به‌رغم استقرار بهره‌بردار، مددکاران و پزشکان برای فعالیت یاورشهر جاجرود اما دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اعطای مجوز فعالیت برای این مرکز همکاری لازم را ندارد.

محمد امین توکلی زاده در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به برنامه های قرارگاه اجتماعی در حوزه ساماندهی معتادان متجاهر شهر تهران گفت: شهرداری تهران تکلیفی برای ایجاد زیر ساخت ها ندارد. اما در قرارگاه اجتماعی این مسئولیت پذیری مدیریت شهری بود که باعث شد در تهران در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر ظرفیت هایی به ظرفیت های قبلی اضافه شود.

وی افزود: شهرداری تهران فارغ از اینکه در وظایف خود این مسئولیت را داشته باشد یا خیر، تا کنون ۵هزار تخت را در پایتخت و در یاورشهرهایی که افتتاح کرده؛ اضافه کرده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه یاورشهرهایی که وظیفه ساخت و راه اندازی آن برعهده شهرداری تهران قرار داده شد، سخت ترین در نوع خود بوده است، ادامه داد: این مراکز در حوزه سالمندان بالای ۶۵ سال، صغر سنی، معتادان دارای زخم باز و زنان متجاهر توسط شهرداری تهران ایجاد شده است تا هم کمک به دستگاه های دیگر که وظایفی در این زمینه دارند، باشد و هم بتوانیم ظرفیت های خود را تکمیل کنیم.

وی با اشاره به فعالیت یاورشهر جاجرود بیان کرد: در حال حاضر پیمانکار یاور شهر جاجرود و همچنین پزشکان و مددکاران مستقر شده اند، اما مساله ای که در این میان وجود داشت، این بود که مجوز فعالیت این یاور شهر را باید علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی صادر می کرد که تاکنون این مجموعه همکاری لازم را در این خصوص با شهرداری تهران نداشته است.

توکلی زاده یادآور شد: در جلسات قرارگاه اجتماعی از دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی درخواست کردیم تا مانند سایر دانشگاه های علوم پزشکی از جمله دانشگاه تهران که مجوز یاورشهرها را برای ما صادر می کند، در این زمینه همکاری کنند.

وی درباره دلایل طولانی شدن صدور مجوز فعالیت این یاورشهر تاکید کرد: آنطور که با رئیس این دانشگاه صحبت کردیم یک ابهام قانونی مبنی بر اینکه باید مراحل خاصی در مورد مجوز این مرکز در وزارت بهداشت طی شود. یعنی به عبارتی در سامانه وزارت بهداشت تعیین تکلیف شود تا بتوانند مجوز را صادر کنند. این در حالی است که طبق صحبت هایی که شهردار تهران با وزیر بهداشت انجام داده است وی شخصا دستور داده تا این مجوزها صادر شود.

معاون شهردار تهران در توضیح بیشتر افزود: برخی از دانشگاه های علوم پزشکی در مورد یاورشهرها به این مساله اشاره می کنند که در قاعده سامانه ای وزارت بهداشت و در قالب هایی که تعریف شده این موارد وجود ندارد و به همین خاطر اعطای مجوز این یاور شهر با تاخیر روبه رو می شود اما برخی از دانشگاه های علوم پزشکی مانند دانشگاه تهران با همان دستور وزیر بهداشت مجوز یاورشهر را صادر کرده اند.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم که این مشکل را دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی هر چه زودتر حل کند.

انتهای پیام/

۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 29759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =