در فرآیند صدور پروانه و نظارت فنی در شهرداری تهران در شرایط خوبی هستیم/ درخواست از رئیس‌جمهور برای تشکیل قرارگاه مقابله با آلودگی هوا

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شانزدهمین جلسه شورا درخصوص موضوعاتی همچون فرآیند صدور پروانه و نظارت فنی در شهرداری، آلودگی هوای تهران و بودجه‌ریزی مشارکتی به بیان نظرات خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شانزدهمین جلسه شورا اظهار کرد: با جدیت می توانیم بگوییم که در فرآیند صدور پروانه و نظارت فنی در شهرداری تهران در شرایط خوبی هستیم.

جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران نیز به موضوع آلودگی هوای تهران و کارخانه سیمان ری اشاره کرد و گفت: هیچ کاری نمانده که کارخانه سیمان تهران علیه مردم شهرری انجام نداده باشد.
وی با اعلام اینکه استفاده از سوخت مازوت مردم را عاصی کرده است، یادآور شد: کارخانه سیمان ری اکوسیستم منطقه ری را به نابودی کشانده و این اجحافی بزرگ در حق مردم است. روستاهای اطراف شهرری مشکلات متعددی دارند.

میثم مظفر با اشاره به بودجه ریزی مشارکتی گفت: دخالت نظر شهروندان درباره محله خودشان از جمله مهترین برنامه های شورای ششم بود که هزار پروژه هم در این رابطه مطرح شد. روز گذشته شهرداری تهران از سامانه من شهردار هستم رونمایی کرد که این سامانه در راستای بودجه مشارکتی بوده است. در این سامانه می‌توان محله خود را انتخاب کرد و درباره پروژه ای که در محله انجام می‌شود، نظر داد.

سوده نجفی با بیان اینکه ۳۰ درصد از بودجه سال ۱۴۰۱ را به حمل و نقل اختصاص داده ایم، گفت: شهرداری سهم خود را پرداخت کرده و از دولت می خواهیم در پرداخت سهم خود کوتاهی نکند. بارها در این زمینه صحبت کرده ایم و نکته این است که مردم در زمینه حمل و نقل مطالبه گری می کنند.

رئیس کمیته سلامت شورا همچنین تصریح کرد: در توسعه کمربند سبز نیز سازمان شهرداری ها و دهیاری ها باید ۲۰ درصد سهم خود را پرداخت می کردند اما سوال ما این است که این سهم را پرداخت کرده اند یا خیر؟

وی با تأکید بر اینکه ما نمایندگان شهروندان هستیم و باید پاسخگوی آنها باشیم، یادآور شد: آلودگی هوا در تهران نگران کننده است و روی سلامت تأثیر می گذارد. ما برای کرونا قرارگاه تأسیس کردیم و از رئیس جمهور می خواهیم قرارگاهی را برای مقابله با آلودگی هوا نیز تشکیل دهیم و رئیس جمهور و معاون اول باید وارد موضوع شوند.

انتهای پیام/

۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 29858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =