اختیارات شهرداران مناطق افزایش یابد

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دست شهرداران مناطق در ارائه خدمت به مردم بسته است، گفت: ضرورت جلوگیری از عدم انجام کار و ترک فعل توسط مدیران کمتر از جلوگیری از فساد نیست. 

به گزارش خبرنگار شهر، سیداحمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شانزدهمین جلسه شورا در جریان ارائه گزارش رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه ارتقاء سلامت اداری اظهار کرد: فساد و خدمت دو مقوله جداگانه است و حتما باید خدمت بدون فساد ارائه کنیم. 

وی ادامه داد: دست شهرداران مناطق به دلیل بخشنامه‌های متعدد در دوره‌های مختلف بسته شده است. 

علوی خاطرنشان کرد: امروز شهرداران مناطق برای هیچ مجموعه‌ای در داخل فضای منطقه خود پاسخگو نیستند و چیزی هم در اختیارشان نیست؛ به عبارتی بوستانش در اختیار سازمان بوستان‌ها، مرکز خدمات اجتماعی‌اش در اختیار سازمان اجتماعی، مجموعه‌های ورزشی‌اش در اختیار سازمان ورزش و شهرسازی‌اش نیز در اختیار معاونت شهرسازی است، بنابراین شما هر چه به شهرداری منطقه می‌گویید پاسخ می‌دهد که اختیاری ندارم. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: به نظرم این ها یکی از آن گلوگاه‌هایی است که حتما سازمان بازرسی باید ورود کند، چرا که الان شهردار منطقه نمی تواند یک مدیر چهار چهارده منصوب کند. 

علوی تصریح کرد: اینکه  گفته می‌شود حوزه‌ها باید معاون شهرداران مناطق را خودشان انتخاب کنند بسته کردن اختیارات است و  پیشرفت را مختل می‌کند. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران از برخی ترک فعل ها در مدیریت شهری انتقاد و تاکید کرد: ما مجموعه و سازمان و شرکتی داریم که به آن ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دادیم و وقتی سراغش می رویم می‌بینیم ۱۰ درصد هم کار نکرده است. 

وی با تاکید بر اینکه ترک فعل ها به اندازه فساد ضربه زده است، گفت: ترک فعل‌ها سبب شده تا تورم هزینه را بر شهرداری تحمیل کند. اگر مدیرعاملی آوردیم که بود و نبود آن فرقی نکرده است، سریع‌تر تصمیم بگیریم، چرا که تورم از درآمدهای ما در شهرداری در حال پیشی گرفتن است و این به ما ضربه می زند. 

انتهای پیام/

۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 29866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =