مقابله با فساد در شهرداری به رستم نیاز دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: مبارزه با فساد یک احساس و ادراک است؛ در دوره‌ای من رئیس مبارزه با تخلفات اداری شهرداری بودم و از وزیر دادگستری لوح دریافت کردم اما همه این‌ها شکلی بود؛ مقابله با فساد در شهرداری و جدا کردن فرزند ناخلف از مادر به رستم نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در واکنش به گزارش عملکرد رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: به اعتقاد بنده برای ارائه گزارش زود بود، مردم باید مبارزه با فساد را احساس کنند و با حرف و گزارش درک نمی‌کنند. شاه بیت مبارزه با فساد و رعایت قانون شخص شهردار تهران است. اگر می‌خواهید ثابت کنید که با فساد مبارزه کردید، اول باید خودتان مقید به قوانین بالا دستی باشید.

وی ادامه داد: بنده در صحن شورا تذکر دادم؛ انتصاب بسیاری از مدیران عامل خلاف قانون است. اساسنامه سازمان‌های مستقل شهرداری مصوبه سال ۹۳ تا زمانی که قانون جدید نیامده باید اجرا شود. مدیرعامل یا باید ۸ سال سابقه خدمت قراردادی داشته باشد و یا کارمند رسمی باشد، این موضوع نه تنها رعایت نشد، بلکه بعد از یکسال همه احکام دوباره تایید شد. من وظیفه‌ام را انجام دادم و در پیشگاه خداوند راضی‌ام در جایی که خون ۷۲ شهید از جمله برادر خودم جاری شده، آمده‌ام که از قانون دفاع کنم نه خلاف قانون.

امانی با بیان اینکه مبارزه با فساد یک احساس و ادراک است، اضافه می‌کند: از تاریخی که بلدیه ایجاد شده یعنی از ۱۱۶ سال پیش کلمه فساد همراه آن بوده و رشوه همزاد با کلمه بلدیه است. رستم می‌خواهد این فرزند نامشروع از مادر جدا شود. بنده رئیس اداره مبارزه با فساد و تخلفات اداره بودم و برای مبارزه با فساد لوح تقدیر هم از وزارت دادگستری گرفته‌ایم و در همایش‌های مختلف از ما تقدیر می‌شد اما همه شکلی بود و نتوانستیم احساس مردم را تغییر دهیم. زمانی می‌توانید بگویید مبارزه با فساد کردید که اگر از مردم نظرسنجی شد نگویند بیشترین آلودگی را شهرداری تهران و گمرک دارند؛ مبارزه با فساد با عمل نتیجه می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در کمیسیون ماده ۱۰۰ با حضور نمایندگان شهرداری و قوه قضاییه، فرد دست روی قرآن می‌گذارد که در شهرداری به او گفته‌اند اگر یک میلیارد بدهد، پرونده‌اش به کمیسیون ماده ۱۰۰ نمی‌رود؛ من چگونه بگویم در شهرداری فساد نیست؟ باید سرم را پایین بندازم و خجالت بکشم.

امانی خطاب به گودرزی گفت: بسیاری از موضوعاتی که شما گفتید وظایف ذاتی شهرداری است. مرکز حقوقی که قبلا اداره بوده و به مرکز تبدیل شده، باید در محاکم قضایی به نفع شهرداری کار کند تا یک ریال علیه شهرداری حکم صادر نشود. این چه ارتباطی به مبارزه با فساد دارد؟ شرکت سرمایه گذاری قرارداد بدی بسته و باید یقه مجری را بگیرد و حق شهرداری را پس بگیرد، اینها وظایف ذاتی شهرداری است آقایان نه مبارزه با فساد.

وی ادامه داد: می‌گویید هیات‌های تخلف اداری را مدیریت کرده و آرامش به کارمندان شهرداری دادید، آقایان؛ برعکس عمل کردید؛ هزار و ۲۰۰ پرونده به هیات فرستادید. ترکیب هیات تخلفات اداری را بررسی کنید ببینید چند نفرشان با وظایف شهرداری آشنا هستند؟ کارمند شهرداری که وارد هیات می‌شود فکر می‌کند وارد یک مرجع قضایی شده است؛ اگر بنا بود پرونده فرد در مراجع قضایی رسیدگی شود اصلا فلسفه تشکیل هیات های تخلفات اداری چیست؟ کارشناسان عالی حوزه شهرسازی، مالی و اقتصادی، فنی و عمران و خدمات شهری باید در ترکیب این هیات باشند؛ کسانی را گذاشتید که نه شهرداری را می‌شناسند و نه با قوانین آن آشنا هستند.

امانی با بیان اینکه سیل جابه‌جایی مدیران شهرداری رخ داده است، تاکید کرد: زمانی که شهردار منطقه تغییر می‌کند تا رئیس ناحیه و دربان هم تغییر می‌کند. افرادی که برکنار می‌شوند کجا می‌روند؟ به خانه؛ و سبب تضعیف شهرداری می‌شوند. از ۲۲ معاون برنامه‌ریزی، ۴ نفر آن‌ها خانم بود و ما افتخار می‌کردیم که از بانوان انتخاب کردیم. حالا ۳ تن از آن‌ها برکنار شده‌اند چون شهردار منطقه گفته حوصله زن جماعت را ندارم و نمی‌خواهم با آن‌ها کار کنم؛ باید بدنه شهرداری مبارزه با فساد را احساس کند تا مردم هم باور کنند.

انتهای پیام/

۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 29868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =