تذکر تشکری هاشمی به رئیس سازمان بازرسی شهرداری

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مواردی قراردادهایی را شاهد هستیم که به شهرداری ضرر می‌زند و کسی پاسخگو نیست. چون در فروش بلیت الکترونیکی قرارداد منعقد نکرده‌ایم روزانه ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان ضرر می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان یکصد و شانزدهمین جلسه شورا با اشاره به گزارش رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران اظهار کرد: در خصوص این گزارش، یکی از موضوعات پدیده نامیمون وضعیت انتصابات در مجموعه شهرداری تهران است.

وی با بیان اینکه انتخاب‌ها و انتصابات غلط یعنی ترویج فساد در مجموعه و در شهرداری تهران یادآور شد: تعداد افراد انگشت‌شماری هستند که وضعیت ثابت و مشخصی را داشته باشند.

تشکری هاشمی با انتقاد از مدت زمان حضور مدیران شهری در سمت‌های خود در شهرداری تهران گفت: این انتصابات کمتر از یک سال و حتی چند ماه و چند هفته است و در این خصوص، نظام کانون انتصابات ناکارآمد بوده و عملکرد خوبی را نداشته است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که در این دوره از مدیریت شهری با آن روبه‌رو هستیم، کوچ کردن بسیاری از مدیران باتجربه و کارآمد مجموعه شهرداری تهران و مأمور شدن آنها به سایر دستگاه‌هاست و این در حالیست که این نیروها، افرادی کارآمد و متخصص هستند که از ظرفیت قابل توجهی برخوردارند و تجربه و تخصص آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

تشکری هاشمی اظهار کرد: متأسفانه شاهدیم که برخی افراد در مجموعه شهرداری تهران در قسمت‌هایی به‌کارگیری شده‌اند که حتی یک روز سابقه کار اجرایی در آن قسمت را ندارند و در مقابل، افرادی کارآمد و متخصص در مجموعه شهرداری تهران کنار گذاشته شده‌اند.

وی تصریح کرد: در صحبت‌های رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، گفته شد که ۱۹ راهکار برای مقابله با فساد اتخاذ شده که متأسفانه باید گفته شود که برخی از همین راهکارها، زمینه‌ساز فساد در مجموعه شهرداری تهران شده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پایان، ضمن تأکید بر موضوع عقد قراردادها در بخش‌های مختلف شهرداری تهران گفت: یکی از اشکالاتی که در این حوزه وجود دارد، به فرآیند مزایده‌ها و مناقصه‌ها باز می‌گردد که اشکالات فراوانی در این حوزه وجود دارد.

وی همچنین یادآور شد: در مواردی قراردادهایی را شاهد هستیم که به شهرداری ضرر می زند و کسی پاسخگو نیست. چون در فروش بلیت الکترونیکی قرارداد منعقد نکرده ایم روزانه ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان ضرر می دهیم.

انتهای پیام/

۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 29870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =