کیفیت هوای تهران قابل قبول شد/ احتمال مجدد آلودگی هوا از فردا

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوای امروز در پایتخت را ۵۸ و کیفیت هوا را قابل قبول اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار شهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته به عدد ۷۱ رسید و کیفیت هوای تهران قابل قبول بود، اما امروز با کاهش غلظت آلاینده ها، شاخص به عدد ۵۸ رسیده و بارش باران نیز از شدت آلودگی هوا کاسته است.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز با توجه به شکل‌گیری ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت.

با حاکمیت ناپایداری جو و بارش باران در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد؛ تداوم این شرایط جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

شرایط ناپایداری جوی و تداوم بارش تا صبح فردا یکشنبه چهارم دی‌ماه از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق را به دنبال خواهد داشت و وزش باد مؤثر در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

گفتنی است با تضعیف ناپایداری جوی و کاهش تندی باد تا اواخر وقت یکشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا حدودی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

از ابتدای سال تا امروز ۲ روز هوای پاک، ۱۴۶ روز هوای قابل قبول، ۱۱۰ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس، ۱۶ روز هوای ناسالم، ۲ روز هوای بسیار ناسالم و ۲ روز هوای خطرناک در روزشمار آلودگی هوای پایتخت به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 29963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =