یلدای فاطمی در مراکز اقامتی و حمایتی منطقه ۱۲ برگزار شد

شهردار منطقه ۱۲ از برگزاری یلدای فاطمی در مراکز اقامتی و حمایتی حوزه اجتماعی این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی با تأکید بر لزوم افزایش همدلی بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه در مناسبت‌های سنتی و مذهبی گفت: با توجه به فرارسیدن طولانی‌تری شب سال و تقارن با ایام شهادت بی‌بی دو عالم، حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) مقرر شد، شامگاه چهارشنبه، ۳۰ آذرماه ویژه‌برنامه‌ای در مراکز اقامتی و حمایتی حوزه اجتماعی شهرداری منطقه (مددسرای بانوان، آقایان، مجتمع بهاران و کمپ ترک اعتیاد) برگزار شود.

وی ضمن بیان این نکته که این ویژه‌برنامه با حفظ شئونات ایام فاطمیه برگزار شد، افزود: مراسم یلدای فاطمی در این مراکز به همت شهرداری منطقه ۱۲ با جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت خیرین به منظور تکریم و گرامی‌داشت این شب‌ها به اجرا درآمد که در آن ضمن برپایی دورهمی گرم و صمیمانه، سخنرانی و مداحی ذاکرین اهل بیت (علیهم‌سلام) انجام شد.

مراسم یلدای فاطمی در مراکز اقامتی و حمایتی شهرداری منطقه ۱۲ با اهدای شیرینی، میوه‌های شب یلدا، آجیل و وعده غذایی گرم همراه بود که طی آن ۲۳۰ نفر از مددجویان حاضر در این مراکز (۷۰ نفر، مددجویان مددسرای آقایان، ۸۰ نفر، مددجویان مددسرای بانوان، ۶۰ نفر، مجتمع بهاران و ۲۰ نفر کمپ ترک اعتیاد) از این برنامه‌ها بهره‌مند شدند.

با عنایت به شرایط ویژه منطقه ۱۲ در حوزه آسیب‌های اجتماعی و حضور افراد آسیب‌دیده در این منطقه از اقصی‌نقاط شهر، مرکز خدمات اجتماعی این منطقه با همکاری سازمان‌های متولی (خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، قرارگاه شهید اسداللهی، بهزیستی، نیروی انتظامی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و...) شبانه‌روز به طور جدی در طول ایام سال نسبت به شناسایی، جذب و ساماندهی افراد آسیب‌دیده (بی‌خانمان، کارتن‌خواب و بی‌سرپناه) اقدام می‌کند.

از جمله برنامه‌های این مرکز با توجه به شرایط آب‌وهوایی و فرارسیدن ایام سرد سال، طرح‌هایی همچون «حامی شهر (زمستان گرم)»، «پایگاه خدمات اجتماعی» و... است که به منظور بهسازی سیمای بصری شهر در این ایام با اهتمام بیشتری اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 30005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =