واکنش تند اعضای شورا به ادعاهای اقراریان درباره شهرداری و شهر

امروز در یکصد و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، در حالی اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۱ بررسی شد که مهدی اقراریان ضمن ادعای اینکه شهرداری فکر می‌کند کمیسیون برنامه و بودجه از آن خودش است، مدعی شد پایگاه خبری شهر پایگاه بلامشخصی است که علیه اعضای شورا تولید محتوا می‌کند. این صحبت های او با واکنش تند اعضای شورا مواجه شد.

به گزارش خبرنگار شهر، اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۱ پس از ۴۰ روز چکش کاری در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، امروز یکشنبه چهارم دی ماه در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفت و با نظر اعضای شورا، تصمیم بر این شد که از بین ردیف های پیشنهادی جهت افزایش اعتبار، تنها حقوق و دستمزد، ایمن سازی گود برج میلاد و تکمیل ساختمان اداری در منطقه ۶ مشمول افزایش شوند و مابقی پیشنهادات شهرداری از دستور خارج شد.

در این جلسه به گفته محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بر ثابت ماندن سقف بودجه سال ۱۴۰۱ تأکید و اعلام شد که بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری در سال جاری، به قوت خود باقی است.

وی از برگزاری بیش از ۲۰ جلسه تخصصی با مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران برای بررسی ردیف های پیشنهادی جهت افزایش و اختصاص اعتبار خبر داد و گفت که تعداد قابل توجهی از پیشنهادات از سوی اعضا پذیرفته نشده و رد شده است.

بنابر اعلام آخوندی، ردیف حقوق و دستمزد از سوی شهرداری به صورت کلی و گلوبال در اصلاحیه ارائه شده بود که کمیسیون برنامه و بودجه پس از بررسی، اعلام کرده بود که این ردیف به صورت کد به کد و مشخص در اصلاحیه لحاظ شود و شهرداری نیز نسبت به ارائه جزء به جزء موارد مرتبط با حقوق و دستمزد اقدام کرد.

شهرداری فکر نکند کمیسیون برنامه و بودجه از آنِ اوست

با این وجود مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورا، مساله ای را مطرح کرد که نقد و ناراحتی تعدادی از اعضای شورا را به دنبال داشت. او با تأکید بر اینکه باید در اصلاحیه تنها افزایش حقوق و دستمزد لحاظ شود، گفت: اصلاحیه در مورد حقوق و دستمزد منطقی است؛ آن هم اصلاحیه در مورد حقوق و دستمزدی که مشخص است؛ نه اینکه به بهانه افزایش حقوق و دستمزد برویم به کارگیری دیگری داشته باشیم.

عملیات سیاسی در شورا با حرف‌های ژورنالیستی/ حرف کارشناسی بزنید نه تهمت و توهین

وی ادامه داد: اینگونه نباشد که شهرداری «فاقد» عمل کند و سپس بگوید مجوز را از شورا می گیریم چون کمیسیون برنامه و بودجه از خودمان است.  این اتفاق خوبی نیست و من نسبت به این موضوع منتقدم. شهرداری نباید تصور کند که کمیسیون برنامه و بودجه از خودش است و مصوبه فاقد عمل کردن را می گیرد.

 فرض کنید در پایگاه بلامشخص شهر کسانی را بیاوریم که علیه اعضای شورای اسلامی شهر تولید محتوا کنند

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلای شهر تهران با اعلام اینکه به دلیل مصوبه حقوق و دستمزد در کشور، افزایش حقوق و دستمزد را داشته ایم، یادآور شد: اصلاحیه در مورد حقوق و دستمزد منطقی است؛ آن هم اصلاحیه در مورد حقوق و دستمزدی که مشخص است؛ نه اینکه به بهانه افزایش حقوق و دستمزد برویم به کارگیری دیگری داشته باشیم. فرض کنید در روزنامه همشهری و در پایگاه بلامشخصی همچون شهر، کسانی را بیاوریم که علیه اعضای شورای اسلامی شهر تولید محتوا کنند.

مطرح شدن این موضوع که کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از آنِ شهرداری تهران است، نقد برخی اعضا را به همراه داشت. به طوری که برخی تأکید داشتند که این مساله توهین به ساحت شورای اسلامی شهر تهران است.

عملیات سیاسی در شورا با حرف‌های ژورنالیستی

میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به سخنان اقراریان اظهار کرد: گله دارم از دوستانی که با حرف‌های ژورنالیستی عملیات سیاسی در شورا انجام می‌دهند. چه معنایی دارد که بگویند یک کمیسیون ما در اختیار شهرداری است و هرکاری بخواهند می‌کنند چون کمیسیون مال آنهاست.

وی با اعلام اینکه این توهین به ساحت شورا و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه است، خطاب به چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نباید اجازه بدهید چنین حرف‌هایی را بزنند.

عملیات سیاسی در شورا با حرف‌های ژورنالیستی/ حرف کارشناسی بزنید نه تهمت و توهین

مظفر تأکید کرد: حرف واقعی را بزنیم و خدا را در نظر بگیریم. دوستان اگر علاقمندند ژورنالیستی کار سیاسی کنند، در محضر خدا پاسخ بدهند در مورد تهمت‌هایی که می‌زنند.

رئیس کمیته بودجه شورا در ادامه جلسه با بیان اینکه ما هیچ گونه هزینه فاقد در خصوص شهر آفتاب، گود فرهنگ و ساختمانی در منطقه ۶ نداریم، اظهار کرد: در خصوص گود فرهنگ سه سال است که هیچ هزینه جدیدی انجام نشده است. برای ساختمان منطقه ۶ نیز ریالی هزینه نشده و هیچگونه هزینه فاقدی صورت نگرفته است. 

۴۰ روز تلاش در کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی اصلاحیه

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز در ادامه جلسه در این خصوص گفت: در مورد حقوق به صورت یکجا و کلی گزارش را ارسال کرده بودند و خواهش کردیم ردیف به ردیف، کد به کد و تک به تک مشخص کنند و از مواردی که ارسال شده، هیچ یک از نظر ما مسئله ای ندارد.

وی ادامه داد: ما که چیزی از خودمان اضافه نکرده‌ایم. بخشی از موارد در لایحه آمده بود و بخشی از آن نیز نامه و درخواست بود که پس از ۴۰ روز کار، در شورا مطرح شد چون حق اعضاست که در خصوص آن نظر بدهند. ما در کمیسیون برنامه و بودجه نظرات را اعمال و تمام مواردی که مدیرکل برنامه و بودجه ارائه داده بود، جابجا کردیم.

عملیات سیاسی در شورا با حرف‌های ژورنالیستی/ حرف کارشناسی بزنید نه تهمت و توهین

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: حرف کیلویی و بی ربط زده شده است. جلسات تخصصی است و می توانند ببیند. مدیرکل برنامه و بودجه ۲۰ جلسه آمد و مواردی مطرح کرد و ما قبول نکردیم. ما ۴۰ روز فعالیت کارشناسی انجام دادیم و نباید کار کمیسیون را زیر سوال ببرید.

آخوندی اضافه کرد: این تربیون مقدس است و نباید آن را روشن کنیم و هر حرف سیاسی می‌خواهیم بزنیم. اگر احساس کنیم از نجابت ما سوء استفاده می شود پاسخ می دهیم. نباید از نجابت ما سوء استفاده شود.

حرف کارشناسی با تهمت متفاوت است

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز تأکید کرد: اگر قرار باشد هرکسی هرچه می‌خواهد بگوید و دیگران جواب ندهند روند خوبی در شورا نخواهیم داشت. اینکه کسی بخواهد به دیگری تهمت بزند یا اهانت بکند بسیار زشت است.

عملیات سیاسی در شورا با حرف‌های ژورنالیستی/ حرف کارشناسی بزنید نه تهمت و توهین

وی افزود: حرف کارشناسی متفاوت است با اینکه همه را به باد تهمت بگیریم. اینکه می‌گویند کمیسیونی از آنِ شهرداری است، اگر تهمت و توهین نیست، چیست؟

ما با هیچ کسی عقد اخوت نبسته‌ایم

حبیب کاشانی خزانه دار شورا نیز در ادامه این جلسه در واکنش به سخنان مطرح شده، گفت: باید مواظبت کنیم و حرفی نزنیم که موجب تکدر خاطر کسی شود؛ چه شورا، چه دوستان ما در شهرداری و چه مردم.

عملیات سیاسی در شورا با حرف‌های ژورنالیستی/ حرف کارشناسی بزنید نه تهمت و توهین

وی همچنین تصریح کرد: من به همراه آقایان آخوندی، امانی، مظفر و صادقی در کمیسیون برنامه و بودجه قسم می‌خوریم که عقد اخوتی با هیچ کسی نبستیم و سعی کردیم وظیفه شرعی و قانونی خود را انجام دهیم.

مخالفت کمیسیون برنامه و بودجه با بندهای پیشنهادی اصلاحیه

در ادامه ناصر امانی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز تأکید کرد: بنده در کمیسیون برنامه و بودجه شاهد بودم وقتی اصلاحیه را ارائه دادند، آقای آخوندی و مابقی اعضای کمیسیون به شدت مخالفت کردند.

عملیات سیاسی در شورا با حرف‌های ژورنالیستی/ حرف کارشناسی بزنید نه تهمت و توهین

وی در ادامه یادآور شد: من هر انتقادی را به خود می‌پذیرم اما نکته‌ای که اشاره کردند اینگونه نیست. حتما از روی دلسوزی این موضوع را مطرح کردند.

افزایش حقوق کارکنان مشخص است

لطف‌اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز با تاکید بر اینکه ما اگر بیشتر از شما نباشد کمتر از شما دلسوز امور نیستیم و پیگیری‌ها را انجام می‌دهیم، گفت: از پنج هزار میلیارد تومان افزایش اعتبار در بودجه چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به ترمیم حقوق اختصاص دارد؛ افزایش حقوق کارمندان حداقل ۳۷ تا ۵۶ درصد است. امسال یک افزایش حقوق ۱۰ درصدی و یک افزایش یک میلیون تومانی برای کارکنان رسمی و یک افزایش حقوق ۹۰۰ هزار تومانی و ۱۰ درصدی نیز برای بازنشستگان داشتیم.

با توجه به تمام آنچه در این خصوص مطرح شد و دفاع تمام قد اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورا از تلاش ۴۰ روزه برای بررسی اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۱ در این کمیسیون، قضاوت و اظهار نظر در خصوص اعمال نظر شهرداری در اقدامات کمیسیون برنامه و بودجه و تصور اینکه این کمیسیون از آنِ شهرداری است، تکذیب شد.

انتهای پیام/

۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
کد خبر: 30056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =