حضور شهردار تهران در مراسم یادبود مرحوم عباس شیبانی

مراسم بزرگداشت مرحوم عباس شیبانی صبح امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، جمعی از اعضای فعلی و اسبق شورای اسلامی شهر تهران، مدیران ارشد شهرداری و مقامات کشوری و لشکری در مسجد شیخ فضل الله نوری شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، مراسم بزرگداشت و یادبود یار دیرین و صدیق انقلاب، امام خمینی(ره) و رهبری معظم، مرحوم عباس شیبانی، صبح امروز - دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - در مسجد شیخ فضل الله نوری شهرداری تهران برگزار شد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم با اشاره به خلوص، صفا، ساده زیستی و شهامت مرحوم شیبانی اظهار کرد: در دوران ساواک و طاغوت شرایط زندانی شدن مرحوم شیبانی آغاز شد و در خفقان آن روز از چیزی نمی هراسید و با شجاعت سخنانش را بیان می کرد.

وی با بیان اینکه ایشان قبل از پیروزی انقلاب از زندان آزاد شد و فعالیت های خود را شروع کرد و اولین جلسه شورای انقلاب در منزل ایشان تشکیل شد، افزود: بعد از پیروزی انقلاب مدتی کوتاه در وزارت کشاورزی و بعد در مجلس شورای اسلامی ۲۰ سال به عنوان نماینده مردم تهران حضور داشت؛ همچنین مدتی بعد ریاست دانشگاه تهران را به عهده گرفت و از سال ۸۲ افتخار این را داشتیم که همراه و همگام با او به مدت ۱۴ سال در شورای شهر خدمت کنیم؛ فردی که نمونه ای از سادگی، صراحت لهجه، پاکی، صداقت و پاکدستی بود.

در این مراسم علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، جمعی از اعضای فعلی و اسبق شورای اسلامی شهر تهران، مدیران ارشد شهرداری و مقامات کشوری و لشکری حضور داشتند.

انتهای پیام/
۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 30090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =