تشییع پیکر مطهر ۲۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از آمادگی کامل این منطقه برای تشییع پیکر مطهر ۲۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در سالروز شهادت یگانه‌دخت پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه گفت: آخرین هماهنگی‌ها برای برپایی هرچه باشکوه‌تر تشییع پیکر مطهر ۲۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس انجام شده و منطقه ۱۲ با آمادگی کامل به استقبال زائران و راهپیمایان عزادار در این روز خواهد رفت.

یزدی در تشریح برخی اقدامات انجام‌شده شهرداری منطقه ۱۲ به همین مناسبت افزود: برپایی و نصب ۳ عدد موکب فرهنگی و ایستگاه صلواتی همراه با پیشخوان با ابعاد ۱۳ در ۱۵ که موکب اول در خیابان بهشت، موکب دوم، جنب شهرداری مرکز و موکب سوم، جنب ساختمان معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران واقع شده از جمله این اقدامات است؛ همچنین نصب استیج در محل معراج شهدا همراه با پیش‌بینی برنامه‌هایی نظیر مداحی، سخنرانی، توزیع اقلام فرهنگی شامل پیکسل، پرچم، سربند و... صورت گرفته و در خدمت حاضران در آن محل خواهد بود.

وی با اشاره به ارائه خدمات شهری در مسیرهای منتهی به محل معراج شهدا بیان کرد: منطقه ۱۲ به منظور بهترین استقبال از مهمانان همدل خود در این روز با فضاسازی‌های محیطی از طریق سیاه‌پوشی و استفاده از المان‌های عزاداری در معابر، همچنین نظافت و نگهداشت مسیر، قبل و بعد مراسم به انجام وظیفه و خدمت‌رسانی به عزیزان می‌پردازد.

مراسم تشییع پیکر مطهر۲۰۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس، فردا، سه‌شنبه، ۶ دی‌ماه، هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) از ساعت ۸ صبح از دانشگاه تهران آغاز می‌شود و پس از برگزاری مداحی و سخنرانی در این محل با مشایعت راهپیمایان عزادار تا محل ستاد معراج شهدا واقع در خیابان بهشت ادامه خواهد داشت.

به همین مناسبت و برای آمادگی بیشتر برای این برنامه، صبح امروز، دوشنبه، ۵ دی‌ماه، مراسم وداعی با این شهدای والامقام با حضور امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۲، سیدمرتضی روحانی، شهردار منطقه ۱۶، غلامرضا شنگی، شهردار منطقه ۱۷، مهدی امیری مدیرکل اداره آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران و جمعی دیگر از مدیران شهری در محل معراج شهدا برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی حسینی در مورد جایگاه رفیع شهدا در نظام اسلامی و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) نظیر سیدمهدی حسینی و... همراه بود و در آن آخرین هماهنگی‌ها برای هرچه‌باشکوه‌تر برگزارشدن برنامه فردا انجام شد.

انتهای پیام/

۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 30096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =