رونمایی از سردیس شیخ فضل‌الله نوری در میدان صنعت

سردیس شیخ فضل‌الله نوری در میدان صنعت با حضور جمعی از مدیران شهری رونمایی شد.

به گزارش شهر، آئین رونمایی از سردیس شیخ فضل‌الله نوری در میدان صنعت با حضور جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

رضا صیادی رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران در این آئین با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان زیباسازی تکریم مفاخر و چهره‌هایی است که برای مردم ایران گران‌قدر هستند، گفت: از جمله این چهره‌ها، شیخ فضل‌الله نوری است و با توجه به اینکه تهران نمادی در خصوص ایشان نداشت، لذا در ایام ولایت ایشان نیم‌تنه‌ای از جنس فایبرگلاس تهیه شد و در این مکان که ورودی بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری است، رونمایی شد.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: خانه شیخ فضل‌الله نوری دو روز پیش در روز ولادت ایشان در اختیار سازمان زیباسازی قرار گرفت و اقدامات لازم در جهت مرمت این خانه به‌منظور تبدیل آن به خانه مشروطه مشروعه آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق و مظاهر زیباسازی خاطرات زیبایی است که ممکن است چهره‌ها و مفاخر داشته باشند، گفت: نگاه ما این است که همه سلایق را در طراحی‌ها مورد توجه قرار دهیم.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران نیز در آئین رونمایی از سردیس شیخ فضل‌الله نوری در میدان صنعت با بیان اینکه رویکرد شورای شهر تهران از ابتدای امر تمرکز بر مباحث فرهنگی در کنار مباحث شهری بوده است، گفت: از جمله شخصیت‌هایی که طی این مدت مغفول واقع شده بود و در خصوص آن کم کاری صورت گرفته بود، شیخ فضل‌الله نوری بود و بر همین اساس امروز تندیس و نیم‌تنه‌ای به‌مناسبت تولد ایشان رونمایی شد.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: احتمالاً در سال بعد خانه موزه شیخ فضل‌الله نوری بازآرایی می‌شود و اقدامات لازم در این خصوص در حال انجام است.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین به‌منظور جلوگیری از بروز انحراف اظهار کرد: پس از آنکه آثار استعمار در جنبش مشروطه نمود پیدا کرد ایشان شروع به روشنگری کردند و متأسفانه توسط جریان غرب زده ایشان و خیلی از بزرگان دیگر در تهران به شهادت رسیدند.

نادعلی با اشاره به غفلت‌های صورت گرفته در خصوص مشاهیر و در سنوات گذشته عنوان کرد: رویکرد شورای شهر تهران توجه به این موضوع در تعامل با سایر مجموعه‌ها است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 30112

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =