جابه‌جایی روزانه یک میلیون نفر با اتوبوس در تهران/ بازسازی دو ماهه ۷۹۳ اتوبوس

معاون فنی شرکت حمل‌ و نقل اتوبوسرانی تهران گفت: از شهریور تا مهر امسال در ۲ ماه، ۲۴۳ دستگاه اتوبوس دولتی و ۵۵۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی، بازسازی و بهسازی شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، بهنام سعادت‌خانی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت واحد اتوبوسرانی تهران دارای ۴۸۶۸ ایستگاه و ۵۷ پایانه شهری است، اظهار کرد: تعداد خطوط اتوبوسرانی در پایتخت، ۲۰۳ خط است که مجموع طول این خطوط ۲۶۶۶ کیلومتر است و در دسترس مردم قرار دارد. میانگین جابه جایی مسافران این اتوبوس‌ها، روزانه حدود یک میلیون نفر است.

وی در مورد بازسازی و بهسازی اتوبوس‌ها با تاکید بر اینکه فرآیند نگهداری، بهسازی و تعمیر اتوبوس‌ها، به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، گفت:  آمار روزانه تعداد بازسازی و بهسازی اتوبوس ها در این شرکت بستگی به سطح بازسازی‌ها دارد، اما بر اساس زمانبندی، باید تا پایان امسال ۸۰۰ دستگاه اتوبوس دولتی (دوکابین) و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین متعلق به بخش خصوصی بازسازی شود.

سعادت خانی ادامه داد: از شهریور سال جاری تا مهر امسال، ۲۴۳ دستگاه اتوبوس ملکی (دولتی) و ۵۵۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی، بازسازی و بهسازی شده است و در مورد اتوبوس های تک کابین نیز باید اعلام کنم که  به بخش خصوصی یارانه‌ جهت بازسازی اتوبوس ها داده شده که اتوبوس‌های تک کابین این بخش را بازسازی ‌کنند.

معاون فنی اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه بازسازی‌ها در سه سطح با توجه به نظر کارشناسی صورت می گیرد، توضیح داد: سطح یک شامل اورهال تمام قسمت‌های فنی داخل اتوبوس همچون موتور، ‌گیربکس و سایر قطعات مکانیکی و ... است. سطح دو شامل بازسازی اتاق و بدنه بوده و سطح سه شامل بدنه داخلی، روشنایی، صندلی و کلیه تجهیزات داخل کابین است و  سعی می‌کنیم اتوبوسهایی که برای تعمیرات به شرکت آورده می شوند، ظرف صبح تا بعدازظهر رفع نقص شوند. اگر اتوبوس نیاز به قطعه جدید داشته باشد، تعمیرات بیشتر از ۲۴ ساعت طول خواهد کشید؛ در غیر این صورت فرآیند تعمیرات همان روز انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 30128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =