ضرب‌الاجل سازمان‌های شهرداری برای ارائه برنامه تحولی جهت افزایش درآمد پایدار/۶۵ درصد از درآمد شهرداری صرف حقوق پرسنل می‌شود

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در نخستین جلسه هم اندیشی آشنایی با حدود وظایف، اختیارات و مسئولیت های اعضای هیات مدیره و مدیران عامل سازمان های شهرداری که به همت اداره کل امور مجامع و حسابرسی برگزار شد، بر افزایش بهره وری سازمان ها با استفاده از یک برنامه تحولی سودآور تاکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، لطف اله فروزنده در جمع مدیران عامل و اعضای هیات مدیره سازمان های شهرداری از لزوم داشتن یک سند تحولی افزایش بهره وری و بهبود وضعیت سخن گفت و افزود: در حال حاضر حدود ۶۵ درصد از درآمد شهرداری جهت تامین حقوق پرسنل سازمان ها و شرکت ها تعلق دارد و این در حالی است که شاهد تعادل هزینه ها و درآمد سازمان ها نیستیم.

وی افزود: سازمان های ما بایستی در کنار ارائه خدمات با کیفیت، ماهیت سودآوری خود را نیز مورد توجه قرار دهند و برای شهرداری منابع درآمدی پایدار ایجاد کنند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری، الکترونیکی کردن خدمات و غیرحضوری کردن پرسنل را از محورهای اصلی سازمان ها برشمرد و تصریح کرد: اگر زیرساخت ها درست شود و مشاغلی که قابلیت استفاده از دورکاری را دارد، احصا شود علاوه بر ارائه خدمات با کیفیت، شاهد کاهش هزینه های زیادی خواهیم بود.

در ادامه ابراهیم باقی مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری با اشاره به برگزاری شورای سالیانه سازمان ها و مجامع سالیانه شرکت ها مربوط به سال ۱۴۰۰ و آسیب شناسی های انجام شده، موضوعات مربوط به بیمه، مالیات و قانون تجارت را از معضلات اصلی سازمان ها و شرکت های شهرداری برشمرد، که برگزاری جلسات هم اندیشی و کارگاه های آموزشی برای آشنایی مدیران عامل و اعضای هیات مدیره سازمان ها با این مسایل، می تواند راهگشا باشد.

وی افزود: نخستین جلسه هم اندیشی آشنایی با حدود وظایف و اختیارات و مسئولیت های اعضای هیات مدیره و مدیران عامل سازمان های شهرداری تهران با تدریس سهیل مهرامیر، محمد خادم و مهدی بیرانوند از اساتید برجسته کشوری انجام شد.

انتهای پیام

۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 30149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =