انتخابات شهردار مدرسه مشق همدلی و مشارکت در دوران نوجوانی است

شهردار منطقه ۱۲ در بیست‌دومین دوره انتخابات شهردار مدرسه این منطقه، این انتخابات را مشق همدلی و مشارکت برای دانش‌آموزان در سنین کودکی و نوجوانی برشمرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه از برگزاری بیست‌دومین دوره انتخابات شهردار مدرسه در این منطقه خبر داد و گفت: انتخابات شهردار مدرسه، مشق همدلی و مشارکت برای دانش‌آموزان در سنین کودکی و نوجوانی به شمار می‌رود و نشان‌دهنده ارزش و اهمیت رأی هرکدام از شهروندان در مدیریت امور شهری است.

روز چهارشنبه، ۷ دی‌ماه، بیست‌ودومین انتخابات شهردار مدرسه با حضور احمدرضا اصلانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۲، مهدی امیری، مدیر اداره کل آموزش‌های شهروندی، سیدامیرحسین ساداتی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه و ۳۵۰ نفر از دانش‌آموزان در مدرسه پسرانه شاهد واقع در ناحیه ۵ منطقه ۱۲ برگزار شد.

در این مراسم، امیری با اشاره به انتخابات شهردار مدرسه گفت: حتماً در دفتر خاطرات ذهنتان یادداشت کنید که جمهوری اسلامی ایران، مهد دموکراسی و مردم‌سالاری دینی است و این فرصت را برای کودکان و نوجوانان خود فراهم می‌کند از سنین پایین با مشارکت، همکاری، همدلی و همراهی برای ارتقای جامعه اسلامی خود بکوشند.

وی این انتخابات را جلوه‌گر همکاری متقابل شهرداری و آموزش و پرورش دانست و افزود: این سطح از همکاری در سراسر دنیا کم‌نظیر است و شما کشوری را پیدا نمی‌کنید که از دوران کودکی، این فرصت را برای جامعه‌اش فراهم کند که دانش‌آموزان به این شکل در کارهای اجتماعی مشارکت داشته باشند.

در ادامه اصلانی ضمن بیان این مطلب که در دنیا فقط یک کشور وجود دارد که انتخابات و دموکراسی را از دانش‌آموزان شروع می‌کند، بیان کرد: در ایران در همه عرصه‌ها، مردم صاحب سرنوشت خود هستند و خودشان تعیین می‌کنند که چه اتفاقی باید برای حال و آینده کشورشان رقم بخورد.

وی با اشاره به محتوای آموزشی در درس علوم اجتماعی دانش‌آموزان ادامه داد: شما در درس‌های خود خوانده‌اید که انتخابات در کشور ما از ریاست‌جمهوری تا مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی شهر و... در سطوح مختلف در حال اجراست و همه امور به دست مردم تعیین می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۲ در پایان با آرزوی موفقیت برای دانش‌آموزان در تعیین فرد اصلح گفت: امید است با انتخاب بهترین گزینه، اتفاقات خوبی برای مدرسه شما رقم بخورد و شهرداران مدارس بتوانند خدمات ارزنده‌ای به مدرسه و شهر خود ارائه دهند.

این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد. اجرای روایت‌گری توسط دانش‌آموز سبحان غلامی، اجرای تواشیح توسط گروه نور مشکات، معرفی کاندیداهای انتخاب شهردار مدرسه، تقدیر از مدیر و معاون پرورشی مدرسه، اجرای سرود و در پایان رأی‌گیری از دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های این مراسم بود؛ همچنین برپایی موکب دانش‌آموزی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) در حاشیه این مراسم صورت گرفت.

انتهای پیام/

۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 30165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =