مسئولیت مسئولان مجالی برای خوشگذرانی نیست/ تلاش دشمن برای جلوگیری از ارائه خدمت در جامعه

زاکانی در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی گفت: ما عظمت انقلاب را درک نکردیم و نمی‌دانیم چه میراثی در دست ما است. باید جهاد تبیین کنیم و بدانیم که این مسئولیتی که داریم جای خوشگذرانی نیست و جای تلاش، کوشش و مجاهدت است.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی که در مسجد جامع ابوذر واقع در منطقه ۱۷ برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و با بیان اینکه امید داریم در روز بصیرت بتوانیم دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کنیم، اظهار کرد: امروز در یک جنگ بسیار سخت به سر می بریم؛ از اول انقلاب تا امروز در هیچ زمان و برهه ای، چنین جنگ سنگین و توطئه عظیمی برای ملت ما طراحی نشده بود؛ هر آنچه از گذشته تا امروز از سوی دشمن انجام شد، به پیروزی ما انجامید، گرچه ما آسیب خوردیم، اما قوی‌تر شدیم و نمونه آن جنگ تحمیلی است. 

وی با اشاره به اینکه امروز سالگرد اعدام صدام است و ۱۶ سال پیش وجود نحس او از روی زمین پاک شد، افزود: صدامی که می خواست سه روزه و هفت روزه خوزستان و تهران را فتح کند، اما این آرزو را به گور برد؛ در تمام این سالها، دشمن از ابتدا نمی خواست انقلاب موفق شود و در زمان انقلاب آمریکا و شوروی نمی خواستند انقلاب پیروز شود و فکر کردند می توانند با نوع مواجهه با سایر حرکت های مردمی در جهان با آن برخورد کنند و با ترور، جنگ، تفرقه و آشوب شروع کردند که یکی از مدال ها و افتخارات این مسجد وجود رهبر معظم ما بود که در خصومت اعداء مورد ترور قرار گرفت، اما رهبری ماند تا این پرچم را به دست صاحب حقیقی آن بسپارد. 

زاکانی ادامه داد: دشمن در جنگ نرم تلاش کرد که ما از هویت و داشته های خودمان غافل شویم؛ در همه ابعاد این جنگ آسیب خوردیم، اما دشمنان نتوانستند آن کاری که می خواهند را انجام دهند؛ در دهه ۷۰ دشمنان سعی کردند مسئولین را به جان هم بیندازند و مردم را نیز تحت تاثیر دعوای مسئولین قرار دهند، اما با وجود اینکه آسیب خوردیم، اما دشمن موفق نشد.  

شهردار تهران با بیان اینکه در دهه ۸۰ تلاش دشمن این بود که مردم را به جان هم بیندازند که ثمره آن ۹ دی بود که مردم پس از ۸ ماه سختی و آشوب به میدان آمدند، اضافه کرد: ۸ ماه مملکت به بهانه یک ادعا سوخت و به دین و میهن و رهبری و مردم اعتنا نکردند؛ درست است که سر ماجرا در خارج بود، اما عوامل آن در داخل حضور داشتند، اما ۹ دی تجلی یافت تا پرونده فتنه ۸۸ را ببندد.  

وی یادآور شد: جنگ اقتصادی که از بدو انقلاب شروع شد ماجرای دیگری پیدا کرد و قطعنامه سازمان ملل باعث شد که بعد از سال ۸۸ وارد یک صحنه جدیدی شویم؛ در این سه ماه اخیر نیز شاهدیم که یک جنگ ترکیبی در کشور رقم خورده و امروز در روز بصیرت دور هم جمع شدیم تا به این ماجرا یک توجهی داشته باشیم. 

زاکانی عنوان کرد: در این سه ماه آسیب خوردیم، اما برای ما ابعاد خیلی از موارد روشن شد؛ آن چه که دیدیم یک تب و یک بیدارباش بود تا همه بیدار شویم؛ اینکه سرپنجه های دشمن در خارج از کشور مانند عروسک خیمه شب بازی خود را رهبران انقلاب می دادند و انسان خجالت می کشد که آنها اسم انقلاب را به زبان می آورند؛ کسانی که نمیدانند انقلاب را با چه الفی می نویسند و با چه نونی می خوانند، کسانی که می خواستند با این حرکت یک جریان اقتصادی را به وجود بیاورند و این مسائل دلار و ارز در این روزها ادامه این جریان سه ماهه است.

شهردار تهران گفت: هدف این بود که حداقل ایران تجزیه و یک جنگ داخلی در کشور شکل می گرفت و نهایتا شرایط را به سمتی ببرند که کانون انقلاب را در درون خفه کنند، لذا دشمن عداوت کرد و این مسأله ای واضح است.

وی تصریح کرد: ما به عنوان مسئولین کشور و تک تک مردم باید به این نکته توجه کنیم که این تبی بود که حکایت از عفونتی در جامعه ما می کرد؛ باید دریابیم که آن عفونت و زخم چیست که دشمن روی آن می نشیند و به ما آسیب می زند؟ به غیر از عداوت دشمن، به اعتقاد بنده دو عمل است که افزایش آن باعث رونق کار دشمن شده است؛ یکی عسرت و مشکلات مردم و دیگری غفلت مردم و مسئولین. 

زاکانی درباره مسأله عسرت و مشکلات مردم ادامه داد: در همین تهران ۵۱ درصد مردم اجاره نشین هستند و مشکل ازدواج و مسکن و سایر مشکلات وجود دارد و تا وقتی این مشکلات وجود داشته باشد، دشمن طمع دارد.

وی اظهار کرد: دولت قبل اعتقاد داشت که باید در مقابل دشمن کوتاه بیاییم و همه چیز را واگذار کنیم که بتوانیم حیات داشته باشیم، حتی بعضا عامدانه ما را در این نقطه نگه داشتند تا اعتراضاتی باشد تا بتوانند به دشمن بیشتر امتیاز بدهند. 

شهردار تهران افزود: امروز که کشور در مداری قرار گرفته که می خواهد از کوه مشکلات عبور کند و حرکتی در کشور اتفاق بیفتد، دشمنان حداقل نمی خواهند بگذارند که خدمت در جامعه انجام و شعار ها به‌ عمل تبدیل شود تا ما را ناکارآمد و بی کفایت نشان دهند. 

وی درباره موضوع غفلت خاطرنشان کرد: واقعیت این است که ما عظمت انقلاب را درک نکردیم و نمی دانیم چه میراثی در دست ما است؛ باید جهاد تبیین کنیم و تنبه داشته باشیم و بدانیم که این مسئولیتی که داریم جای خوشگذرانی نیست و جای تلاش و کوشش و مجاهدت است، این درکی است که مسئولین کشور باید داشته باشند و البته این تنبه برای عموم جامعه نیز وجود دارد. 

زاکانی با اشاره به اینکه این ایام می گذرد و به لطف خدا گشایش اتفاق می افتد، اما باید تلاش کنیم با کمترین عارضه از این شرایط عبور کنیم، بیان کرد: باید دست به دست هم دهیم و به هم رحم کنیم و به اصل انقلاب و دین مان برگردیم و مسئولین نیز باید افتخار کنند که خادم و نوکر مردم هستند. 

شهردار تهران با طرح این سوال که تا کی باید پای این انقلاب بایستیم و تا کی باید آسیب بخوریم و بلند شویم، یادآور شد: ۴۴ سال‌ است که انقلاب را در تقابل با همه دشمنی ها دیدیم و عظمت شهدا را مشاهده کردیم و این فرهنگ دفاع مقدس است که می تواند ما را نجات دهد و این انقلاب چیزی نیست که بخواهیم آن را زمین بگذاریم، چرا که راه طی شده در ۷ هزار سال، امروز در دست من و شما است.

وی در پایان عنوان کرد: پاسخ به این پرسش که چه زمانی متوجه شویم که دین خود را به انقلاب ادا کرده‌ایم این است که تا زمانی که چیزی داشته باشیم و بدانیم هر چه داشتیم را به میدان آورده‌ایم؛ هر جا به‌ اسلام، تدبیر امام (ره) و رهبری و خدمت به مردم توجه کردیم و در آن مسیر گام برداشتیم پیروز شدیم. 

در این مراسم همچنین تشییع پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس انجام شد و شهردار تهران نیز در پایان با حضور در جمع نمازگزاران، به نقطه نظرات آنها گوش فرا داد.

انتهای پیام/

۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
کد خبر: 30215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =