سامانه شهروند پلاس راه‌اندازی می‌شود

دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی از پیگیری برای راه‌اندازی بستر آنلاین پیگیری مطالبات با عنوان «شهروندپلاس» خبر داد.

سید سعید صدرزاده در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه راه اندازی بستر آنلاین پیگیری مطالبات با عنوان «شهروندپلاس» در حوزه محتوایی و تحلیلی رقم می خورد، اظهار کرد: باید فیلترهایی در نظر گرفته شود تا بتوان درخواست‌های مردمی را بر اساس این فیلترها وارد کرد تا شاهد هر درخواستی نباشیم.

دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی با اشاره به ارائه درخواست های متعدد از سوی مردم و ارجاع این درخواست‌ها به بخش های مختلف جهت دریافت پاسخ یادآور شد: می توان در این سطح اطلاعات در اختیار شهروندان قرار بگیرد که بدانند مطالبات در چه مرحله ای از پیگیری قرار دارد و از حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی خارج شده و به کارتابل بخش مورد نظر ارجاع داده شده و این اتفاق بسیار خوبی خواهد بود.

وی با اعلام اینکه سعی می شود تا پایان سال آمار پاسخ به مطالبات مردمی جمع بندی و ارائه شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرکز ارتباطات مردمی، بخشی اخذ و پیگیری و راهنمایی در خصوص درخواست ها را انجام می دهند و بخش پاسخگویی نیز دیگر بخش این مرکز است.

صدرزاده با بیان اینکه پاسخی که از بخش ها دریافت می شود، با درخواست ها مطابقت داده می شود تا ببینیم چه ارتباطی بین درخواست و پاسخ وجود دارد، یادآور شد: اوایل کار این موضوع را شاهد بودیم که هیچ تناسبی بین درخواست و پاسخ وجود ندارد، اما امروز می‌توانم با قطعیت بگویم که چنین چیزی را شاهد نیستیم؛ تا خردادماه حجمی از مکاتبات به گونه ای بود که پاسخ متناسبی نداشت، اما امروز می بینیم که پس از ماه ها دیگر پاسخ نامتناسب از معاونت ها، شرکت ها و سازمان ها دریافت نمی شود.

وی ادامه داد: پاسخ دریافتی از بخش های مختلف شهرداری، برای شهروندان قرائت و نظر آنها پرسیده خواهد شد و در مواردی که پذیرفتنی نیست، ارجاع داده خواهد شد تا بار دیگر پاسخ نارضایتی ها اخذ شود؛ در مرحله نهایی به پیگیری قضایی منجر خواهد شد.

دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی با اشاره به تحلیل محتوا، گزارشات و مکاتبات در مرکز یادآور شد: در بخش تحلیل محتوا، آمارگیری انجام می شود تا ببینیم پیگیری مطالبات تا چند درصد به نتیجه رسیده است؛ به ویژه در مواردی که دستور شهردار صادر می شود، از ابتدا تا انتها پیگیری و در صورت به نتیجه رسیدن، هشدارهای لازم داده می شود.

وی با تأکید بر اینکه تمام توقعات مردم بر اساس قانون قابل انجام نیست، اظهار کرد: ما سر خط صفر ایستاده ایم؛ نه یک قدم به سمت شهرداری و نه یک قدم به سمت شهروند می رویم؛ تمام مباحث را می شنویم و هر درخواست و پاسخی حقانیت داشته باشد، بدون تعارف برخورد خواهیم کرد، چرا که باید احقاق حق صورت بگیرد.

صدرزاده خاطرنشان کرد: زمانی که حق با قانون است، دست شهروند را می گیریم و به سمت قانون می رویم؛ سعی می کنیم مسیر مشخص قانونی را به او نشان دهیم تا ببینیم بر اساس قانون چه کمکی می توان انجام داد؛ عذرخواهی و طلب عفو بابت محدودیت ها و ممنوعیت ها در پاسخ به مراجعین همواره در دستور کار ما بوده است.

انتهای پیام/

۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 30217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =