الزام واگن‌سازی تهران به تحویل هرچه سریع‌تر ۱۰۵ قطار شهری

عصر امروز نشست بررسی زمینه‌های تحقق تولید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار شهری با حضور وزیر کشور، شهردار تهران و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، نشست بررسی زمینه های تحقق تولید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار شهری با حضور وزیر کشور، شهردار تهران و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

انعقاد قرارداد جدید با تولیدکنندگان برای حمایت از تولید داخل و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی 

احمد وحیدی وزیر کشور در این نشست با بیان اینکه حمایت از تولید داخل یک اولویت جدی برای شکوفایی ظرفیت های بومی صنعتی و علمی کشور است، اظهار کرد: از جمله نیازهای جدی برای ورود به حوزه تولید داخلی، ساخت قطار شهری است.

وی با اشاره به نیاز کلان شهرها به خصوص دو استان تهران و کرج به ناوگان قطار شهری افزود: در این راستا شهرداری تهران باید از همه ظرفیت های داخلی و شرکت های فعال در این حوزه کمک بگیرد.

وحیدی یادآور شد: حمایت از تولید داخلی منوط بر تامین تقاضاست. در نظر داریم با عملیاتی شدن توافقات انجام شده، قراردادهای جدیدی برای حمایت از تولید داخلی و ارتقای خدمات رسانی حمل و نقل عمومی منعقد کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا زاکانی شهردار تهران گزارشی از وضعیت متروی تهران و ضرورت تقویت ناوگان قطار شهری ارائه و آمادگی مجموعه شهرداری تهران و شرکت واگن سازی تهران را در این حوزه اعلام کرد.

بر این اساس، شرکت واگن سازی تهران موظف شد با همکاری شرکت های فعال در حوزه تولید تجهیزات و قطعات قطار شهری، هر چه سریع‌تر نسبت به تحویل ۱۰۵ قطار شهری اقدام کند.

منابع این قرارداد از محل تهاتر نفت تا سقف ۷۷ میلیون یورو، صندوق توسعه ملی و همچنین از محل درآمد و منابع سازمان شهرداری تهران تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
کد خبر: 30271

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =