بازآفرینی محله کن موجب اشتغال‌زایی و رونق بوم‌گردی می‌شود/ هدف حفظ باغات توسط مالکان است

دبیر کمیسیون ماده ۵ شهرداری گفت: بازآفرینی محله کن سبب رونق صنعت بوم‌گردی در این منطقه و اشتغال‌زایی می‌شود که در نتیجه آن شاهد برچیده شدن بساط مشاغل مزاحم و سوله‌ها و محفظه‌های موقتِ پلاستیکی در باغات کن خواهیم بود.

سید محمود فاطمی عقدا دبیر کمیسیون ماده ۵ شهرداری در گفت و گو با خبرنگار شهر در واکنش به سخنان امروز مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران پیرامون محله کن گفت: کن یکی از محلات قدیمی و با هویت تهران است که دارای فرسودگی از نظر بافت شهری است و در ادوار مختلف همه مدیران دغدغه بهبود وضعیت بافتی روستای کن را داشته اند.

وی افزود: وقتی بافتِ محلی یک منطقه فرسوده و ناکارآمد می شود، ساکنان بومی آن منطقه مهاجرت کرده و جای خود را به ساکنان جدیدی می‌دهند که عمدتاً جزو اتباع خارجی و بی شناسنامه هستند؛ این اتباع اکثراً مشغول کار در حرفه‌های نامتعارف و خلافند و از این جهت برای ساکنان کن و سایر بافت های فرسوده تهران که در آن سکنا گزیده اند، معضلاتی را ایجاد می‌کنند.

فاطمی با بیان این نکته که کن به دلیل باغ های انبوه و به هم پیوسته اش ریه شمال غرب تهران است، گفت: حفظ باغات در کن از اوجب واجبات است و کسی در آن شکی ندارد، اما این کار با دستورالعمل انجام نمی شود، بلکه حفظ باغ های سرسبز کن باید به وسیله خود مالکان انجام پذیرد.

دبیر کمیسیون ماده ۵ شهرداری در ادامه اظهار کرد: شهرداری تهران در طی این سال‌ها هیچگاه به دنبال تملک باغات کن نبوده است، بلکه همانطور که اشاره کردم راهبرد مدیریت شهری حفظ این مناطق سرسبز به وسیله خود مالکان است و لازمه آن احیای بافت فرسوده و قدیمی کن می‌باشد.

وی افزود: احیا کن باعث می شود شهروندان بومی این منطقه به سکونت‌گاه‌های خود بازگردند و در مرحله بعد باغات تحت تملک خویش را حفظ کنند.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح تدوین شده توسط سازمان نوسازی شهر تهران اشاره کرد و گفت: هدف این طرح نیز احیای بافت فرسوده کن است و برای رسیدن به آن مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته شده است؛ مشابه مواردی همچون تجمیع پلاک ها، رسیدن به حد نصاب تفکیک و ... که برای سایر مناطق تهران مطابق طرح تفصیلی در نظر گرفته شده است.

فاطمی در تکمیل سخنان خود پیرامون طرح سازمان نوسازی برای کن بیان کرد: نتیجه این طرح باز شدن معابر و شکل گیری محیط روستا بر اساس نیازهای مردم است؛ امید داریم طرحی که برای بازآفرینی کن تهیه شده و کمیسیون ماده ۵ نیز آن را تصویب کرده است، باعث تحول در بخش روستایی این منطقه قدیمی تهران شود.

دبیر کمیسیون ماده ۵ شهرداری در پایان سخنان خود با اشاره به این مهم که اتفاقات خوبی در احیای بافت کن با حمایت مدیریت شهری رخ داده‌ است، گفت: بازآفرینی محله کن سبب رونق صنعت بوم گردی در این منطقه و اشتغال زایی می‌شود که در نتیجه آن شاهد برچیده شدن بساط مشاغل مزاحم و سوله ها و محفظه های موقتِ پلاستیکی در باغات کن خواهیم بود.

انتهای پیام/

۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 30304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =