پایتخت؛ همچنان در وضعیت قرمز

آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که هوای امروز تهران نیز برای چهارمین روز متوالی در وضعیت قرمز قرار دارد و کیفیت هوا برای تمام گروه‌‎ها ناسالم است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ شاخص آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۲ دی ماه روی عدد ۱۶۶ قرار دارد و کیفیت هوا برای تمام گروه ها ناسالم است.

تهران در ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص ۱۷۶ را تجربه کرده و برای سومین روز متوالی در وضعیت قرمز بوده که این وضعیت امروز نیز ادامه دارد؛ به طوری که قرارگیری شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم باعث شد که خانم‌های باردار، کارمندان خانم که فرزند دبستانی و زیر شش سال دارند، کارمندان بالای ۵۰ سال، کارمندانی که بیماری‌های قلبی، ریوی و تنفسی دارند و بیماران دیابتی و رماتیسمی و سایر بیماران و همچنین افراد دارای فشار خون بالا و کارمندان سرطانی برای امروز از دورکاری استفاده کنند.

به گفته رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، غلظت ذرات معلق PM۲.۵ در روز گذشته بیش از ۱۰ برابر رهنمود سازمان جهانی بهداشت بوده است.

توصیه می شود در این شرایط افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کرده و افراد دیگر نیز از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

گفتنی است از ابتدای امسال تا امروز، تهران تنها ۲ روز، هوای پاک را تجربه کرده و در روز شمار شاخص آلودگی هوای تهران، ۲ روز خطرناک، ۲ روز بسیار ناسالم، ۱۹ روز ناسالم، ۱۱۴ روز ناسالم برای گروه های حساس و ۱۴۸ روز با هوای قابل قبول به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 30336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =