ساماندهی ۷ هزار و ۱۰۰ معتاد متجاهر در منطقه ۱۲ طی یک سال گذشته

شهردار منطقه ۱۲ با تأکید بر تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی این منطقه برای اجرای طرح‌های نظارت شبانه نظیر طرح «زمستان گرم» از ساماندهی ۷ هزار و ۱۰۰ معتاد متجاهر طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی گفت: هر ساله با آغاز فصل سرما، فرایند شناسایی، جذب و انتقال افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب همچون افراد بی‌خانمان، معتادان خیابانی، در راه ماندگان، بیماران روانی سرگردان، معلولان جسمی-حرکتی و ذهنی، سالمندان طردشده از خانواده و... از سطح شهر و معابر آن به گرم‌خانه‌ها و ... به عنوان یکی از مأموریت‌های ویژه شهرداری تهران مورد توجه بوده است.

یزدی افزود: منطقه ۱۲ به عنوان منطقه مرکزی پایتخت با تراکم جمعیت و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با آن روبه‌روست؛ ازاین‌رو از ۱۲ دی‌ماه سال گذشته که طرح‌های نظارت شبانه و ساماندهی معتادین متجاهر در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته، این منطقه، طی هماهنگی‌ با گشت‌های فوریت خدمات اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، همچنین کلانتری‌های ۱۱۳ بازار و ۱۱۶ مولوی نسبت به اجرای طرح‌های یادشده در سطح منطقه و نواحی آسیب‌خیز، کلونی‌ها و پاتوق‌های تجمع افراد معتاد، بی‌خانمان و آسیب‌دیده اقدام کرده است.

وی بیان کرد: به منظور اجرای طرح شناسایی، جذب و ساماندهی افراد بی‌خانمان و آسیب‌دیده از آغاز اجرای طرح تا پایان آذرماه، تعداد ۱۴۲۵ نفر به مراکز تابعه شهرداری تهران (مددسراها، مراکز پویاشهر و...) انتقال داده شدند؛ همچنین به منظور اجرای طرح قرارگاه آسیب‌های اجتماعی (ساماندهی معتادین متجاهر) در همین بازه زمانی تعداد ۶۷۹۹ مرد معتاد متجاهر و ۳۰۱ زن معتاد متجاهر که در مجموع ۷۱۰۰ نفر می‌شوند، شناسایی، جذب و به مراکز ذی‌ربط انتقال داده شدند.

شهردار قلب طهران با اشاره به آمار خودروهای فعال در این طرح ادامه داد: در ماه آذر جمعاً ۹۶ دستگاه در خدمت اجرای این طرح بوده که از این تعداد، ۳۰ خودرو سواری، ۴۸ خودرو ون و ۱۸ دستگاه اتوبوس بوده‌اند.

به گفته یزدی، پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای ارتقای سطح سلامت و امنیت اجتماعی با هدف افزایش رضایت شهروندان منطقه از جمله اهداف اجرای این طرح در این منطقه بوده است.

انتهای پیام/

۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 30367

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =